14 Май 2025сряда23:14 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Иван Таков: СОС трябва да гласува икономическата рамка на транспорта заедно с бюджета, за да има увеличение на заплатите

Градът е блокиран от транспортна стачка, в Столична община сме в бюджетна процедура, а кметът и заместникът му по финанси отиват на екскурзия в Япония

автор:Дума

visibility 1519

Столичният общински съвет трябва да гласува икономическата рамка на транспорта заедно с бюджета, за да има увеличение на заплатите на работещите в този сектор. Това каза Иван Таков, председател на Местна коалиция "БСП за България" и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС по повод ефективната транспортна стачка, която блокира София от 4,00 часа тази сутрин.

"В продължение на месец кметът Терзиев не предприе никакви действия, за да предотврати ефективните стачни действия, с които синдикатите заплашиха на предупредителния протест на транспортните работници. Днешната стачка и блокаж на града са резултат от това негово бездействие и от нехайството му”, коментира Иван Таков. По думите му кметът е оставил общината да се движи на автопилот. “Докато градът е скован от транспортна стачка, а в Столична община сме в бюджетна процедура - на 29-ти май трябва да гласуваме бюджета на Терзиев - той и заместникът му по финанси отиват на екскурзия в Япония!? Очевидно проблемите в София не ги интересуват. И градският транспорт не ги интересува. И хората на София не ги интересуват...", категоричен бе социалистът.

Иван Таков добави, че е озадачен от оглушителното мълчание на "Спаси София" по отношение на стачката на транспортните работници, предвид факта, че до преди броени дни именно тяхната политическа група е управлявала транспорта в столицата чрез подалия оставка заместник-кмет Илиян Павлов. "Всъщност, това, че от известно време няма заместник-кмет по транспорта не влияе върху случващото се в този сектор в общината. Не забелязвам разлика от преди и сега. Така или иначе, този заместник-кмет, освен да съсипе центъра на София, друга работа не свърши”, каза председателят на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС. Той подчерта, че в момента Столична община работи без заместник-кметове по строителството, по здравеопазването, по транспорта, по сигурността. “Екипът на Терзиев, с който се хвалеше в предизборната кампания, го няма вече втора година. Отбелязваме две нулеви години от управлението на Терзиев. Затова днешната транспортна стачка не бива да изненадва и учудва никого", каза ощв той.

Иван Таков за пореден път призова кмета най-накрая да си влезе във функциите, да покани на среща представителите на синдикатите и да спре да прехвърля проблемите от болната глава - на здравата. "Трябва да седнат на масата за разговори със синдикатите и да се държат адекватно, за да намерят допирни точки и да си стиснат ръцете на приемливо увеличение на заплатите на работещите в транспорта и за двете страни", категоричен беше председателят на групата на МК БСП за "България в СОС".  

Той отбеляза също, че комисията по транспорт и пътна безопасност може да даде реално становище във връзка с исканото от синдикатите увеличение на заплатите на работниците в транспрота с 400 лв., ако от администрацията на Терзиев в Столична община им предоставят официални данни от икономическата рамка. "Официално съм поискал тези данни още преди 6 месеца. Настоявах да ни бъдат предоставени различни варианти на тази икономическа рамка - с увеличение на заплатите от 100, от 200, от 300 и от 400 лв., за да потърсим възможни решения на проблема в бюджета. До този момент не сме получили нищо - нито една цифра нямаме. А за да има увеличение на заплатите с повече от 100 лв., икономическата рамка на транспорта трябва да влезе за гласуване в СОС заедно с бюджета на Столична община. Защото тези средства за увеличението трябва да дойдат от бюджета. Ако това не се случи и на 29 май в СОС бъде внесен за гласуване само бюджетът, а икономическата рамка я внесат след 2-3 месеца, увеличение с повече от 100 лв. няма да има. Тогава кметът и заместникът му по финанси само ще вдигат рамене и ще се оправдават, че в бюджета няма пари за увеличение на заплатите на работещите в транспорта", обясни председателят на столичните социалисти.

Иван Таков отбеляза, че транспортът е една от най-важните системи в града и в момента има крещяща нужда от персонал. "Очевидно е, че в този сектор проблемите са огромни и трябва да му обърнем много сериозно внимание. Освен заплатите, крещяща е нуждато от подобрение на условията на труд, които са отвратителни в момента”, заяви той. Социалистът коментира, че до момента само се чува от кмета и от заместника му по финанси, че нямало пари, но те не са показали нито една цифра в подкрепа на това тяхно твърдение. “Аз твърдя обратното - в Столична община има пари. Само от изпълнението на бюджета за миналата година, което Васил Терзиев ни предостави, ясно се вижда, че преходният остатък от капиталовата програма е 300 млн. лв. Това е категорично доказателство, че те не са се справили със собствения си бюджет, който тогава беше подкрепен и от ГЕРБ”, каза още Таков. Той припомни, че левицата тогава не го е подкрепила , защото е знаела какво да очаква и как ще се развият нещата, като. дори е прогнозирала тези резултати. По думите ми е неприемливо и Терзиев да говори за лошите условия на труд в транспортните депа, защото това е лицемерие от негова страна. “Само преди 6 месеца по инициатива на БСП СОС отпусна 15 млн. лв. за подобряване на условията на труд в автотранспорта и електротранспорта. До ден-днешен Васил Терзиев и заместникът му по финанси Иван Василев не са отпуснали тези средства на дружествата. Е, за кого работят и чии интереси защитават те?!", попита Иван Таков.

България твърдо върви към еврозоната

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 85

КЗК глоби "Кауфланд" с 500 хил. лв.

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 85

За гнева и съвестта

автор:Александър Симов

visibility 407

/ брой: 85

Живот на скорост и безразсъдство

автор:Барбара Пейчинова

visibility 322

/ брой: 85

Британски медийни подлости

visibility 501

/ брой: 85

Партийните пари - капка, вир или язовир

автор:Юлия Кулинска

visibility 376

/ брой: 85

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ