14 Юли 2025понеделник11:26 ч.

Снимка БТА

Пуснаха за движение част от пътя Мездра-Ботевград

Четиригодишното безвластие е забавило изпълнението на проекта

/ брой: 121

автор:Дума

visibility 10577

Част от пътя Мездра-Ботевград бе отворен вчера за движение. 
Става дума за 13 км от него - между Мездра и Люти дол, които дотук струват 307 млн. лв. (23,5 млн. лв./км). Това обаче ще става с временна организация на движението, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). 
От Мездра 6 км шофьорите ще карат по нов път, но само в едната лента двупосочно. Следват около 3 км преминаване от двулентов към четрилентов участък, а след това потокът от автомобили ще се движи нормално до Люти дол. Оттам до Ботевград ще се ползва старият третокласен път през селата, като в отделни участъци ще се кара и по новия път.
Министърът на регионалното развитие Иван Иванов провери на място пропускливостта на трасето с временната организация на движение по пътя Мездра-Ботевград. 
По повод становището на Института за пътна безопасност, че съоръжението не е завършено и не трябва да се пуска в експлоатация, Иванов каза, че никой не е обещавал пълното му завършване. "Всички минахме по този участък и видяхме, че нищо не възпрепятства движението. Всички забележки, които е установил институтът, са отстранени", коментира регионалният министър. 
Благодаря на АПИ и на строителите, че спазиха ангажимента си да се осигури проходимост на пътя между Ботевград и Мездра, за да може да има нормално движение, макар и със забавяне на места, каза Иван Иванов.
Пускането на тази пътна отсечка е изключително важно и дълго чакано не само от живеещите в Северозападна България, но и от бизнеса. Причината е, че в момента тировете са принудени да заобикалят 200 км през пътя за Плевен, за да минат през моста "Нова Европа" при Видин. Всичко това доведе до серия от тежки пътни инциденти, при които загинаха десетки хора.
По-рано през седмицата Иванов каза, че заради дългото безвластие, смяна на министри и правителства процесът е бил спрял, защото несигурността е пречила на осигуряването на средства. 
С връщането на тежкия трафик към Дунав мост при Видин в естественото му трасе ще се "разтовари" пътят I-3 през Плевен. В момента тече третият етап по одобрение на проекта за основен ремонт на участъка Плевен-Луковит. След като бъде готов и се издаде разрешение за строеж, ще се възложи изпълнението, като се очаква строителството да започне през есента.
Изграждането на "златния път", както хората от най-бедния регион в Европа - Северозападния, наричат пътя между Мездра и Ботевград, започна преди 6 години. Досега 33-километровата отсечка е погълнала 444 милиона лева. Това е средно по 13,5 млн. лв. за километър. 

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 1

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 1

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 1

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 4

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ