21 Май 2025сряда00:02 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Иван Таков: Преките загуби от липсата на наземен транспорт в София за 6 дни са 4 млн. лв.

Може би на кмета са му втълпили, че неговите избиратели не ползват градски транспорт и затова той нямаше желание да се справи с кризата, коментира председателят на комисията по транспорт в СОС

автор:Дума

visibility 756

Само преките загуби от липсата на наземен транспорт за 6 дни възлизат на 4 млн. лв. Това заяви Иван Таков, председател на групата на Местна коалиция "БСП за България" и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR тази сутрин. "Ако тази транспортна стачка беше продължила един месец, преките загуби щяха да бъдат толкова, колкото средства са необходими за исканото увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт, каза той. - Тук изобщо не включвам цялостния икономически ефект върху столицата и държавата, който ще бъде регистриран от липсата на градски транспорт в София в продължение на 6 дни. Говоря само за преките приходи като продажбата на превозни документи".

Иван Таков е категоричен, че хората, които са си купили дългосрочни превозни документи, трябва да бъдат компенсирани за тези 6 дни, в които нямаше наземен транспорт. Според него това е технически въпрос, който лесно ще бъде решен.

Председателят на групата на Местна коалиция "БСП за България" в СОС отбеляза, че справянето с тази криза в транспорта не е нищо друго, освен спешно потушаване на пожар. "Проблемите в транспорта са огромни и справянето с тях изисква съвсем различен подход. Изисква преди всичко диалог между кмета и политическите групи в СОС, както и между самите политически групи. Изисква съвместна работа, защото справянето с проблемите не е по силите само на един човек, коментира Иван Таков. - Затова моят съвет към кмета е още от сега да започне преговори със синдикатите за следващата година и да включи и нас в тях. Това е нормалният процес на работа. Намирането на баланс предполага разумни отстъпки и от двете страни. Иначе няма как да вървят нещата".

Иван Таков добави, че в момента членовете на комисията по транспорт работят по икономическа рамка, основата на която е подготвена от "Спаси София". "Разбира се, подобрихме някои неща от нея и се съобразихме с исканията на синдикатите за заплатите на работещите в транспорта, обясни той. - Мисля, че от "Спаси София" подложиха динена кора на кмета като не внесоха тази икономическа рамка в комисията. И понеже Терзиев очевидно не разбира нещата, стъпи върху нея. А накрая те го оставиха съвсем сам. Истината е, че точно те запалиха пожара, а ние успяхме за седмица да го загасим. Обаче така не се прави. Защото следващият пожар, който ще запалят, може и да не успеем да го загасим".

Иван Таков отново заяви, че в бюджета има достатъчно пари за увеличението на зплатите на работещите в транспорта с 300 лв. "Ако знаеше как да проведе преговорите със синдикатите, можеше и на по-малко увеличение да се съгласят. Но това е въпрос на разговори, на убеждения, на средносрочна и дългосрочна визия, които не са свързани само със заплащането, а и с условията на труд. Чух, че кметът и заместникът му по финансите говорят за реформа. А какво правиха в продължение на година и половина? Защо не я предложиха тази реформа? Очаквам с нетърпение да видя конкретика за нея. Не да говорят пред медиите за реформа и за обединение на транспортните дружества в едно, искам да видя проект с необходимите данни от направени анализи. За да преценим кой вариант би бил по-добър. Всичко друго са просто приказки".

Председателят на групата на Местна коалиция "БСП за България" в СОС посочи, че кризата в транспорта е съвсем ясен израз на един класов конфликт. "Може би на Терзиев са му втълпили, че неговите избиратели не ползват градски транспорт, коментира Иван Таков. - Вероятно затова нямаше желание да реши този проблем. За нас обаче работещите в транспорта, както и хората, ползващи градски транспорт, са изключително важни. А транспортът е кръвоносната система на града. Ние още в кампанията за местните избори през 2023-та година в нашия "Манифест за един демократичен град" съвсем ясно заявихме кого представляваме в Столичния общински съвет. Затова и в нашата група имаме избрани съветници от синдикатите. А в листата имаме още представители и на образованието, и на здравеопазването".

ЕК прогнозира забавяне на икономическия растеж у нас

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 89

Оставаме без газ от Александруполис и през лятото

автор:Дума

visibility 359

/ брой: 89

Едва 30% от черешите в Кюстендилско оцелели

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 89

Нов подход към войната в Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 89

Никушор Дан е новият президент на Румъния

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 89

Израел пуска ограничени количества храна в Газа

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 89

Накратко

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 89

Азбучни истини

visibility 394

/ брой: 89

Как трябва да се побеждава по човешки

visibility 509

/ брой: 89

19 май 1934 г. - превратът на Кимон Георгиев

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ