15 Май 2025четвъртък01:48 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

КЗК глоби "Кауфланд" с 500 хил. лв.

/ брой: 85

автор:Дума

visibility 901

Комисията за защита на конкуренцията наложи две глоби на търговската верига "Кауфланд" за общо 500 000 лв. заради забранени нелоялни търговски практики спрямо нейни доставчици.
Глоба от 250 000 лв. е наложена заради таксуването на пет български производителя на хранителни стоки за маркетингови услуги, нямащи пряка връзка с продажбите им, което е изрично забранено от Закона за защита на конкуренцията. Още 250 000 лв. са наложени заради изискани плащания  от тях на логистична услуга и "оптимизация на стокови потоци", които също не са свързани пряко с продажбата на продуктите.
Забранените нелоялни практики са прилагани в периода 2022 - 2023 г. КЗК е започнала разследване след извършено предварително проучване във връзка с нарастващите цени на дребно на хранителните продукти в магазинната мрежа в началото на 2023 г. и конкретно в големите търговски вериги. КЗК припомня, че в медийни публикации като причина за увеличението на цените се сочат високите надценки и условията, налагани на доставчиците и производителите от страна на търговските вериги.
Такива са например изискването за ежемесечно заплащане от страна на доставчиците към купувача за услуги, които не са пряко свързани с продажбата на селскостопански и хранителни продукти, а също липсата или непълната уредба на срока за предоговаряне на цени при наличието на обективни фактори като инфлация, увеличение на цените на суровини и материали, електроенергия, както и сключване на анекси към договорите за доставка на стоки със задна дата.
Антимополната комисия посочва, че "Кауфланд" прехвърля значителна част от икономическата тежест върху доставчиците си. Те заплащат услуги, които не са свързани със сделките по продажба на хранителните продукти, т.е. заплащат съответните разходи на търговската верига. Например при ценообразуването на маркетинговата услуга "Кауфланд" изцяло прехвърля тежестта на доставчиците. За логистичната услуга и услугата "оптимизация на стокови потоци" няма ясни критерии за определяне на таксите.

България твърдо върви към еврозоната

автор:Дума

visibility 1532

/ брой: 85

КЗК глоби "Кауфланд" с 500 хил. лв.

автор:Дума

visibility 826

/ брой: 85

За гнева и съвестта

автор:Александър Симов

visibility 1933

/ брой: 85

Живот на скорост и безразсъдство

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1316

/ брой: 85

Британски медийни подлости

visibility 3311

/ брой: 85

Партийните пари - капка, вир или язовир

автор:Юлия Кулинска

visibility 1874

/ брой: 85

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ