23 Юни 2025понеделник14:36 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 15877

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

САЩ удариха ядрени съоръжения на Иран

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 112

Сменят софтуера на 460 хил. касови апарати

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 112

Пощите да обменят левове безплатно цяла година

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 112

Съдът обяви екостикерите за незаконни

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 112

Хърватия дава рамо на Скопие за ЕС

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 112

Ръст на мигранти в Гърция и Турция

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 112

Москва и Киев съобщиха за военни успехи

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 112

Накратко

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 112

Бомбите отварят пропаст

visibility 94

/ брой: 112

Китайците наблягат на повече практика в училищата

автор:Таня Глухчева

visibility 108

/ брой: 112

НАП и веселата държава

автор:Юрий Борисов

visibility 98

/ брой: 112

Черната ирония на един народ

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 112

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ