България е една от страните, в които делът на функционално неграмотни деца е най-голям, сочи доклад на Детския фонд на ООН - УНИЦЕФ, обявен вчера. Според критериите на организацията функционална неграмотност означава, че децата могат да прочетат базов текст, но не могат да разберат за какво се говори в него. В 43 страни са изследвани близо 8 милиона деца до 15 години и резултатите са шокиращи. Според УНИЦЕФ в България, Коста Рика, Колумбия, Кипър и Мексико две трети от 15-годишните влизат в категорията на функционално неграмотните.
Според изследването в много държави има влошаване на академичните способности сред децата, което се дължи на затварянето на училищата по време на пандемията от коронавирус, сочи проучването. Директорът на отдела на УНИЦЕФ за проучвания и прогнози Бо Виктор Нюлунд каза, че децата са изпитвали затруднения в редица области още преди пандемията. "Сега, предвид увеличаването на икономическата несигурност, страните трябва да превърнат в приоритет образованието, здравето и благосъстоянието на децата, за да им гарантират възможности и щастие за цял живот, както и да гарантират икономическата сигурност на обществата ни", заяви той.
Нидерландия и Дания са двете държави, в които децата живеят най-добре, що се отнася до психичното им благосъстояние, физическото им здраве и уменията им. На трето място се нарежда Франция, следвана от Португалия и Ирландия, пише в доклада.