Потребители падат в капана на етикетите с две цени
/ брой: 121
Вече няколко седмици част от търговските вериги и някои по-малки търговци изписват върху етикетите на всяка стока две цени - в левове и в евро. Потребителите се опитват да свикват с новата реалност, но често се случва да изпадат в заблуждение и да решават да купят даден продукт, подведени от по-ниската цена в евро. Едва на касата те разбират, че това всъщност не е промоция, а сумата, която трябва да платят за съответната стока, е двойно по-висока, пише segabg.com.
Засега инициативата на търговците за представяне на етикетите с две цени е напълно доброволна. От началото на август обаче изписването на цените в двете валути ще стане задължително и ще приключи 12 месеца след датата на въвеждане на еврото. На 8 юли се очаква Съветът на ЕС да покани официално България да влезе в еврозоната от 1 януари 2026 г.
В момента някои търговци първо изписват цените в левове, а под тях - в евро. Други правят точно обратното и това обърква потребителите. Една от търговските вериги изписва върху етикетите по шандовете знаците за евро и в левове със съвсем миниатюрни букви до иначе едрите цифри на двете цени. Така потребителите, особено възрастните хора с по-слабо зрение, масово влизат в капана и посягат към стоката, мислейки, че я купуват на изгодна промоционална цена. Доскоро една от търговските вериги изписваше цената в евро в червено - цвета, характерен за намаленията, и също по този начин, умишлено или не, заблуждаваше клиентите си.
Голямо объркване се получава, когато дадена стока е в промоция. Тогава на етикета се изписват общо четири цени. Две от тях са в лева - старата и новата цена, като старата е зачертана, а другите две са в евро, като също едната от тях е зачертана. Това изисква повишено внимание от страна на потребителя, за да схване коя всъщност е актуалната цена, която ще чукне търговецът на касата.