08 Юли 2025вторник19:18 ч.

Снимка БТА

Пуснаха за движение част от пътя Мездра-Ботевград

Четиригодишното безвластие е забавило изпълнението на проекта

/ брой: 121

автор:Дума

visibility 9046

Част от пътя Мездра-Ботевград бе отворен вчера за движение. 
Става дума за 13 км от него - между Мездра и Люти дол, които дотук струват 307 млн. лв. (23,5 млн. лв./км). Това обаче ще става с временна организация на движението, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). 
От Мездра 6 км шофьорите ще карат по нов път, но само в едната лента двупосочно. Следват около 3 км преминаване от двулентов към четрилентов участък, а след това потокът от автомобили ще се движи нормално до Люти дол. Оттам до Ботевград ще се ползва старият третокласен път през селата, като в отделни участъци ще се кара и по новия път.
Министърът на регионалното развитие Иван Иванов провери на място пропускливостта на трасето с временната организация на движение по пътя Мездра-Ботевград. 
По повод становището на Института за пътна безопасност, че съоръжението не е завършено и не трябва да се пуска в експлоатация, Иванов каза, че никой не е обещавал пълното му завършване. "Всички минахме по този участък и видяхме, че нищо не възпрепятства движението. Всички забележки, които е установил институтът, са отстранени", коментира регионалният министър. 
Благодаря на АПИ и на строителите, че спазиха ангажимента си да се осигури проходимост на пътя между Ботевград и Мездра, за да може да има нормално движение, макар и със забавяне на места, каза Иван Иванов.
Пускането на тази пътна отсечка е изключително важно и дълго чакано не само от живеещите в Северозападна България, но и от бизнеса. Причината е, че в момента тировете са принудени да заобикалят 200 км през пътя за Плевен, за да минат през моста "Нова Европа" при Видин. Всичко това доведе до серия от тежки пътни инциденти, при които загинаха десетки хора.
По-рано през седмицата Иванов каза, че заради дългото безвластие, смяна на министри и правителства процесът е бил спрял, защото несигурността е пречила на осигуряването на средства. 
С връщането на тежкия трафик към Дунав мост при Видин в естественото му трасе ще се "разтовари" пътят I-3 през Плевен. В момента тече третият етап по одобрение на проекта за основен ремонт на участъка Плевен-Луковит. След като бъде готов и се издаде разрешение за строеж, ще се възложи изпълнението, като се очаква строителството да започне през есента.
Изграждането на "златния път", както хората от най-бедния регион в Европа - Северозападния, наричат пътя между Мездра и Ботевград, започна преди 6 години. Досега 33-километровата отсечка е погълнала 444 милиона лева. Това е средно по 13,5 млн. лв. за километър. 

Не бързайте да сменяте левове с евро

автор:Дума

visibility 1176

/ брой: 123

Храните продължават да поевтиняват

автор:Дума

visibility 1589

/ брой: 123

София остава най-скъпият град за покупка на жилище

автор:Дума

visibility 890

/ брой: 123

Брюксел отстъпи пред фермерите

автор:Дума

visibility 1569

/ брой: 123

Скопие да приеме позицията на България

автор:Дума

visibility 1248

/ брой: 123

В Словения свикват референдум за членството в НАТО

автор:Дума

visibility 879

/ брой: 123

Накратко

автор:Дума

visibility 1479

/ брой: 123

Провален човек

автор:Александър Симов

visibility 1655

/ брой: 123

Мислете

автор:Зорница Илиева

visibility 1451

/ брой: 123

Три секунди

visibility 1598

/ брой: 123

Наследството на лева

автор:Дума

visibility 1098

/ брой: 123

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ