24 Юни 2025вторник16:09 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 15903

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Кметове и съветници напускат ПП

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 113

Градският транспорт пак ще протестира

автор:Дума

visibility 757

/ брой: 113

България осигурена с петрол и газ

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 113

Нотариуси разкриха 286 хил. длъжници на НАП

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 113

36% от българите планират почивка в чужбина

автор:Дума

visibility 845

/ брой: 113

2025 ще бъде година на скъпите плодове

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 113

Иран предупреди приятелите на САЩ

автор:Дума

visibility 1259

/ брой: 113

НАТО договори 5% от БВП разходи за отбрана

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 113

25 жертви на атентат в православен храм

автор:Дума

visibility 873

/ брой: 113

Накратко

автор:Дума

visibility 1009

/ брой: 113

Подай ми Парите

автор:Александър Симов

visibility 1158

/ брой: 113

Мир без изключения

visibility 1179

/ брой: 113

Въглищата си отиват, но какво идва след тях?

visibility 877

/ брой: 113

Иде ли краят на вечния длъжник

автор:Дума

visibility 974

/ брой: 113

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ