15 Януари 2025сряда11:36 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Безпомощност

/ брой: 46

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2647

Евгени ГАВРИЛОВ


Точно преди четвърт век в България стъпи първата верига от хипермаркети. Вероятно вече никой не си спомня зимата на 1998 г., когато огромни опашки се виеха пред първия магазин на "Метро" в София на бул. "Цариградско шосе". Имаше даже и условие - като влезеш в него, трябва да направиш оборот най-малко от 50 лв. 

Тези времена отдавна отшумяха. 

Без съмнение търговските вериги създадоха условия за модернизирането на пазара на бързооборотни стоки, но в наши дни ситуацията вече е тотално извратена. Събрали изключителна икономическа и финансова мощ, никой не смееше да ги контролира, за да си позволяват те в наши дни  да дерат по три кожи от гърба на най-бедните потребители в Евросъюза, и то в условията на криза. Примерите в това отношение през последните дни и месеци изобилстват. И вчера стана ясно, че някои стоки се продават с 80-90 % надценка. Проблемът с високите цени на храните у нас показа и още нещо - безпомощността на служебното правителство пред проблема. 

Служебният кабинет смятал да въведе своеобразен таван на търговската надценка от 20 или 25%. Но и това явно ще се окаже половинчата работа, защото на практика търговците ще можели да си начисляват и по-голям марж, но ще бъдат задължени да го обявяват пред Комисията за защита на потребителите, а тя от своя страна ще може да прави проверка на съответния търговец. Или слагаш таван на цените и надценките или хвърляш бялата кърпа и признаваш, че си загубил двубоя с търговските вериги. Средно положение не бива да има, защото те веднага ще намерят начин подобни псевдоразпоредби да бъдат заобиколени. Защото у нас няма истинска конкуренция заради безпомощността на сегашната власт да създаде условия за нея. А като няма конкуренция на нейно място се появява спекулата. В момента служебното правителство вдига медиен шум, но тези мерки, които обявяват като борба с инфлацията, няма да решат проблема, а дори ще задълбочат взаимоотношенията между правителството с бизнеса. Какви ще бъдат последиците от това е ясно - още по-високи цени.

Спират Сарафов за главен прокурор

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 8

Ще изпрати ли Европа войски в Украйна?

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 8

София, Анкара и Атина борят миграцията

автор:Дума

visibility 45

/ брой: 8

Мексико бори бедността с ръст на икономиката

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 8

Марк Рюте: Повече пари за отбрана или ще учим руски език

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 8

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ