Без компенсации, ако полетът е отменен заради КОВИД
/ брой: 200
Пътниците със самолет вече не могат да претендират за компенсации, ако полетът им е отменен или закъснее заради причина, свързана с пандемията от коронавирус. Причината е, че Европейската комисия обяви разпространението на КОВИД-19 за извънредна ситуация. Това обясни Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България. Тя призова потребителите да бъдат особено внимателни с новите условия, породени от разпространението на заразата. Спасова каза, че заради пандемията някои хотели в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи важат условията на самата резервация, обясни тя.
Спасова допълни, че към центъра хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Ако проблемът е с български търговец, тогава потребителите следва да се обръщат към Комисията за защита на потребителите. В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.