03 Януари 2025петък01:22 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

"БДЖ-Товарни превози" отчита над 8,7 млн. лв. загуба

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 14677

„БДЖ-Товарни превози“ е на загуба от над 8,7 млн. лв. за 2023 г. заради намалени приходи от превоз на товари с 14% спрямо миналата година, както и заради по-малка държавна компенсация на цените на енергията, но и заради по-големите инфраструктурни такси. Това сочат предварителните данни за финансовите резултати на дружеството, представени от транспортния министър Георги Гвоздейков в отговор на питане.
Като мотиви за по-малките превозени обеми министърът посочва намаленото промишлено производство в национален и европейски мащаб, пандемията, икономическата обстановка заради войната в Украйна, както и енергийната криза. Освен това се цитира и инфлацията в ценообразуването на основни суровини и услуги.
Само година по-рано – през 2022 г. – „Товарни превози“ бе на печалба в размер на малко над 12.9 млн. лв. Дружеството е на загуба и през 2021 г., като тогава тя е в размер на малко над 7 млн. лв. Тези спадове и върхове се дължат на увеличение на базовата цена на услугата, на компенсиране увеличението на цената на тока, чрез финансиране от държавата и намалени инфраструктурни такси за 2022 с 50%“.
От представената информация става ясно, че дружеството е щяло да е на загуба и през 2022 г., ако не бяха държавните компенсации за енергия и намалените инфраструктурни такси.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 49311

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 45782

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 49758

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 49664

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 49414

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 47093

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 44414

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 45208

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 67919

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 56091

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 49843

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 47215

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ