20 Май 2024понеделник23:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БДЖ може да загуби пътническите превози

/ брой: 60

автор:Дума

visibility 557

Кабинетът възложи на транспортния министър да избере железопътен превозвач на пътници на територията на цялата страна за следващите 15 години. Това съобщи правителствената пресслужба.
Договорът на сегашния оператор "БДЖ Пътнически превози" изтича в края на 2024 г. Не е ясно дали дотогава държавата ще се справи с провеждането на процедурата.
Към момента дизайнът на поръчката все още не е готов. Тепърва ще се разработват техническите спецификации. Предстои и съгласуване на процедурата с финансовото министерство и Европейската комисия, твърдят от министерството на транспорта. .
В условията на поръчката ще се включат изисквания за продължителност, редовност, капацитет и качество на предлаганата услуга, се казва в съобщението на правителството.
В момента везните накланят към идеята поръчката да се пусне за цялата жп мрежа.
За превоза на пътници в момента държавата плаща на превозвача около 200 млн. лв. годишна субсидия.
В случай, че друг оператор спечели поръчката, той ще има задължението да наеме всички работещи сега в "БДЖ Пътнически превози", се казва в правителственото съобщение. В държавната компания в момента работят около 5000 души, като администрацията е значителна част. Ако обществената поръчка бъде разделена на отделни лотове, тогава със сигурност ще има конкуренция. Много вероятно е да се включат частни жп превозвачи и то не само от регистрираните у нас, но и от чужбина.

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 334

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 319

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ