02 Май 2024четвъртък11:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БДЖ като БНР

/ брой: 181

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1021

Българските държавни железници и Българското национално радио започнаха да си приличат като две капки вода. И двете институции са от стратегическо значение за националната ни сигурност. Освен това те с почти еднакъв успех показват неспособност да изпълняват тази своя функция. Поради калпаво управление Националното радио миналата седмица спря да излъчва за повече от шест часа. По същата причина "БДЖ-пътнически превози" започна да спира влакове, защото не може да осигури достатъчно изправни локомотиви.
Неотдавна уж "временно" тази компания спря обществена поръчка за доставка на 42 нови влака, след като търгът бе обжалван пред КЗК заради неясните разяснения, дадени от държавната фирма. Това отлагане обаче за бъдещо неопределено време намалява нейните шансове да излезе от състоянието на будна кома и скрит фалит.
В един нормален свят предприятия като "БДЖ-пътнически превози" трудно биха съществували. У нас те не само  съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс, подобно на здравеопазването например, без особен резултат. Там трябват реални промени, но никой не иска да ги направи, защото са свързани с непопулярни мерки, пък у нас почти всяка година има избори и управляващите се страхуват.
Сега се очаква концесията на Летище София и с парите от нея БДЖ да се оздравява за пореден път. Не е трудно да се прогнозира, че отново ще бъдат изхарчени едни милиони без никакъв ефект, защото националната жп компания се оказа бъздънна яма, където се срещат корупцията и некадърността. Преди години един от шефовете на БДЖ, щом станеше дума за компанията, цитираше разказа на Вазов "Дядо Йоцо гледа". Всяка сутрин героят от него се възкачвал на скала в Искърското дефиле, за да чуе тракането на трена, защото за дядо Йоцо той е бил символ на държавата. Щом влакът се движи, значи и държавата съществува. Както е тръгнало обаче, това тракане е на път да изчезне.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 530

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 701

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 613

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 546

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 682

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 633

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ