Бъркотията с винетките става по-голяма
/ брой: 7
Бъркотията около новата тол система за покупка на е-винетки, която струва 180 млн. лв., стана още по-голяма, след като изпълнителят на проекта, австрийската компания "Капш", се разграничи от възникналите проблеми. От дружеството официално съобщиха, че са предали на АПИ в работещ и тестван вид всичко, каквото му е поръчано по договор, но това оборудване и технологии не са свързани въобще с компонентите на системата, които създадоха проблеми. "Капш" твърди, че системата е приета без забележки и работи, съгласно изискванията на възложителя. Сайтът за покупка на винетки bgtoll.bg не е разработен от австрийската компания. Тя не е правила и конвертирането на хартиените стикери, което отпадна, след като се установиха пробиви в системата. Не е имало също така искане за наличие на модул за плащане кеш.
Компанията е доставила оборудването - терминалите за самотаксуване, центърът за данни, автомобилите за контрол и т.н. От 14 декември те са изцяло под контрола на АПИ, се казва още в позицията на "Капш Трафик Солюшънс" по случая. Това означава, че най-вероятно АПИ е надградило, по неясно какви причини, предадената от "Капш" система. Досега този въпрос не е коментиран, а хората бяха оставени с впечатление, че сайтът е дело на австрийската фирма. Изявлението на "Капш", която е водещ световен доставчик на цялостни решения за таксуване на пътната инфраструктура с дейност на 5 континента, идва на деветия ден от хаоса с е-винетките и след четири оставки на шефове в АПИ. Последната беше подадена в сряда от шефа на пътната агенция Светослав Глосов.