Български и световни хитове огласят "Витоша"
Инициативата, чийто старт е днес, се провежда в рамките на кампанията "Силата на музиката"
/ брой: 254
Любими на няколко поколения хитове ще звучат в 3 последователни петъка на столичния булевард "Витоша". Акцията в градска среда започва на 1 ноември - Деня на народните будители, и е част от кампанията "Силата на музиката". Инициативата ще стане факт благодарение на ПРОФОН - организация за колективно управление на сродни права в музиката в България, която представлява 90% от българския и световен музикален репертоар у нас.
"Силата на музиката" е различна кампания, която цели да демонстрира по атрактивен и интелигентен начин огромната роля на музиката в нашето всекидневие, бизнес и развлечение. Като пряко следствие от това е спазването на законовите и етични правила при нейното използване.
"Музиката превръща улиците и тротоарите в нещо повече от места, през които минаваме на път за някъде - обясняват организаторите на акцията. - Тя има силата коренно да променя средата, отношението и мотивацията. Приемаме я за даденост и често не осъзнаваме каква важна роля играе."
Като кандидат за Европейска столица на културата Столичната община традиционно подкрепя различни модели за културни трансформации на градската среда. И в рамките на акцията "Силата на музиката" гражданите ще бъдат активно привлечени към демонстрацията на многообразието, чрез което музиката влияе върху възприятията и нагласите ни. Инициативата също така цели да демонстрира как музиката е навсякъде около нас и притежава силата да променя средата - да помага на бизнеса, да влияе на личните отношения, да осмисля свободното време. Музиката възпитава, лекува, продава. Музиката събира и вдъхновява.
В Деня на народните будители Малина Едрева, председател на Постоянната комисия по култура, образование, наука и културно многообразие към Столичния общински съвет ще даде начало на кампанията. За значението на музиката и нейната сила ще говорят и партньорите на инициативата от Министерството на културата. Г-жа Ина Килева, изпълнителен директор на ПРОФОН, ще представи целите на кампанията и нейните елементи. А Диан Савов от Deep Zone Project, който е автор на музикалния микс, ще разкаже как се озвучават различните пространства.