17 Януари 2025петък01:17 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Снимка БГНЕС

Български авиокомпании остават без помощи в кризата

Предвидените 60 млн. лв. ще бъдат разпределени несправедливо, твърдят правозвачи

/ брой: 178

автор:Дума

visibility 1176

Българският авиационен сектор се оказа без възможности за компенсиране на отрицателното въздействие от резкия спад на полетите заради кризата около КОВИД-19. Това стана, след като между първо и второ четене на актуализацията на държавния бюджет бяха променени условията за финансиране, без това официално да е съгласувано с представители на сектора, съобщават от Асоциацията на Българската авиационна индустрия (АБАИ). Според промяната осигурените средства в бюджета в размер на 60 млн. лeва могат да се предоставят за погасяване на публични задължения, задължения към банки и задължения по договори за оперативен лизинг на въздухоплавателни средства, текущо дължими към 31 декември 2019 г. Това според АБАИ ще остави по-голямата част от българските авиационни оператори извън обхвата на помощта, тъй като проблемите за сектора са настъпили след началото на 2020 г. с разрастването на пандемията. Приетият начин за определяне на отпусканата помощ за авиационните превозвачи изцяло пренебрегва предложените от представители на бранша критерии за разпределение на помощта. Освен това решението на парламента е в пълно противоречие с философията, необходимостта, принципите, критериите и изложените от самия вносител на промените в държавния бюджет мотиви за подпомагане на сектора, заявяват от асоциацията.

В съобщението се посочва, че в мотивите към предложението за изменение на държавния бюджет за 2021 г. е записано, че се предвижда финансова подкрепа в размер на процент от оборота за 2019 г. за компенсиране на отрицателното въздействие от резкия спад на полетите в резултат на значителното намаление в търсенето на транспортни услуги, както и принудителното спиране на полетите поради въведените мерки и ограничения от редица държави.

"От взетото решение ясно прозират лобистки интереси, за нас е недопустимо определените средства да се насочват за изплащане на предшестващи задължения към 31 декември 2019 г., тъй като към този срок не е бил наличен ефектът от пандемията", обясняват от Асоциацията на българската авиационна индустрия. Оттам посочват още, че използването на средства за погасяване на публични задължения на операторите включва и погасяване на задължения към летищата. В последните дни служебният министър на транспорта Георги Тодоров няколко пъти обяви, че всички въздушни превозвачи, регистрирани в България, ще бъдат подкрепени от държавата заради загубите, които търпят покрай ограниченията. Източникът на помощта е известен - по сметките на държавното дружество "Летище София" ЕАД отпреди концесията са останали свободни 60 млн. лева. Първоначалната идея бе част от парите да се преведат на Летище Стара Загора, а другата част да се ползва за подпомагане на самолетните компании. 

Междувременно "България Еър" реагира остро срещу "опитите за неверни внушения, че компанията единствена ще получи безвъзмездна помощ, и то в цитирания размер". Поправката в закона се отнася за всички авиокомпании в България и внушението,  че помощ се полага само за "България Еър", е "невярно, некоректно и може да се счете за нелоялна конкурентна практика, която не подхожда на коректната бизнес среда", се посочва в позиция на превозвача.

 

 

 

Инфлацията се е засилила през декември

автор:Дума

visibility 1854

/ брой: 9

Не всички фирми имат нужда от компенсация за скъпия ток

автор:Дума

visibility 2002

/ брой: 9

БАХБ най-после откри от каква болест мрат овцете в с. Сигмен

автор:Дума

visibility 1931

/ брой: 9

На над 30 млрд. лева възлизат банкнотите в обращение у нас

автор:Дума

visibility 1858

/ брой: 9

Шефът на НАТО: Време е да се готвим за война

автор:Дума

visibility 2043

/ брой: 9

Първи вот на недоверие на новия френски премиер

автор:Дума

visibility 1875

/ брой: 9

Българският спътник "Балкан-1" е в орбита

автор:Дума

visibility 1693

/ брой: 9

Накратко

автор:Дума

visibility 1828

/ брой: 9

МАРШ

visibility 1942

/ брой: 9

Опасна чума

автор:Мая Йовановска

visibility 1963

/ брой: 9

Злокобна евромисия

автор:Юри Михалков

visibility 1926

/ брой: 9

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ