България проучвана от "Фолксваген" за новия завод
/ брой: 37
Германският производител на автомобили "Фолксваген" залага на електромобилността. До края на тази година ще започне производството на "Фолксваген I.D.". Като косвен резултат концернът ще строи и нова фабрика в Източна Европа за конвенционални автомобили, като сред кандидатите се разглежда и България, съобщава "Дойче веле". Човек просто трябва да се ощипе, за да повярва, че мениджъри на "Фолксваген" са в състояние да изрекат изречения като следното: "Глобалното затопляне е в ход и концернът "Фолксваген" е част от този проблем". Това заяви Ралф Пфицнер, чиято сфера на отговорност са проблемите на устойчивото развитие. Томас Улбрих, завеждащ отдел "Електромобилност", каза: "Моделът I.D. ще бъде първият климатично неутрален автомобил, произвеждан серийно!" Няма и четири години, откакто концернът "Фолксваген" изпадна в тежка криза заради т.нар. дизелгейт. Американски съдилища го осъдиха да плаща глоби в размер на милиарди. Големите процеси в Германия още предстоят. Новият шеф на концерна във Волфсбург Херберт Дис междувременно обяви сериозни промени - насочване на производството към екологичната мобилност. Списание "Шпигел" писа, че "Фолксваген" планира въвеждането на свой "вътрешен данък" върху въглеродния двуокис, за да стимулира ограничаването на емисиите от въглероден двуокис. До 2050 години концернът "Фолксваген" иска да сведе емисиите на въглероден двуокис до нула, а автомобилите да се произвеждат по екологично съобразен начин.
До 2023 г. концернът ще вложи 11 милиарда евро в дигитализацията на автомобилите и заводите, както и в екологичното производство. От тях 9 милиарда евро са предназначени за сектора на електромобилността. В момента се преоборудва и първият завод на "Фолксваген" в Цвикау. Досега там се произвеждаше "Фолксваген Голф". До края на годината трябва да започне производството на "Фолксваген I.D.". Този модел ще е основополагащ за цяла серия от бъдещи електромобили. Заводът в Цвикау ще играе основна роля, но скоро ще го последват и други - този в Емден, където се произвежда "Фолксваген Пасат", в Хановер, откъдето идват транспортерите, в Млада Болеслав, където се произвежда дъщерната марка "Шкода". Ще бъдат преоборудвани още два завода в Китай и американският завод в Чатануга, щата Тенеси. От концерна поясняват, че 37% от енергийното осигуряване на всички заводи на фирмата идват от възобновяеми източници.