18 Юли 2025петък13:17 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 6776

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 4

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 3

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 2

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 3

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 19

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 4

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ