Авиокомпании искат пари от концесията на летище София
/ брой: 59
Държавата да влезе в авиокомпаниите, като купи акции от тях и така да подпомогне финансирането им в условията на пандемия. От търговските авиокомпании настояват още част от парите от първоначалната вноска за концесията на летище София да се насочат към фирмите от авиобранша за осигуряване на безопасността на полетите и поддържане на летателната годност на самолетите.
Ако не искаме кризата да засегне разрушително авиационния сектор и безопасността на полетите, наложително е и у нас да се приложат тези възможности, пише в писмото. Досега винаги се е разчитало, че гражданската авиация като отговорен и високоорганизиран бранш ще се справи с всякакво предизвикателство. За съжаление вече не можем сами да поемаме финансовото бреме за поддържане на високите стандарти за безопасност, които винаги сме предоставяли, пише браншът до Борисов. Практически от март 2020 г. приходите на авиокомпаниите спаднаха със 70-75%, а от септември 2020 г. голяма част от компаниите не получиха никакви постъпления, други рязко намалиха приходите си. Спадът на приходите в гражданското въздухоплаване спрямо 2019 г. достигна от 60 до 85%, казва председателят на асоциацията Светослав Станулов. Продължават да са на критичния минимум пътниците по редовни линии, а пътническите чартъри, особено след последните действия на здравните власти за ограничения и налагане на карантина за пристигащите пътници от трети и други страни, доведоха до незабавен отлив на вече резервирани за полети пътници и анулиране на полетите от туроператорите. Станулов прогнозира забавяне на чартърните програми, като се очаква те да започнат чак през юли, ако се съди по пазара в Германия. Тенденцията за възстановяване през тази и следващите години ще бъде изключително бавен процес, стигащ по прогнози до 2024-2025 г.