Димчо Михалевски:
Ако лъснат всички пътни дефекти, ще ни спрат европарите
/ брой: 198
Премиерът да не се заиграва с качеството на магистралите на предишното правителство, защото не е в негова полза. Ако ние започнем да говорим с точния тон и да вадим неуредици, ще ни спрат европарите за инфраструктура, но засега имаме рационално отговорна позиция и ще се въздържим.
Това заяви на пресконференция бившият зам.- министър на регионалното развитие и благоустройството и депутат от Коалиция за България Димчо Михалевски в отговор на въпрос на "ДУМА" по повод изказването на премиера, че автомагистрала "Струма" не е качествена.
От стенограма на МС от правителственото заседание става ясно, че премиерът е поръчал регионалният министър Лиляна Павлова да покани лидера на БСП Сергей Станишев и депутата Димчо Михалевски, "за да видят как сега се ремонтират построените от тях участъци от магистрала "Струма". Борисов отправя обвинение и заради липсата на Акт 16.
В отговор Михалевски заяви, че автомагистрала "Струма" е въведена в експлоатация през януари 2007 г., т.е. след пет години експлоатация е нормално да има текущи ремонти на определени места, но автомагистралата не е мръднала.
"Аз бих посъветвал премиера да не се заиграва с темата за качеството на автомагистралите. Тепърва ще се види - какво е качеството на магистралите, които той строи. Още повече, че към днешна дата сравнението между това, което е направило предходното правителство, и неговото правителство, въобще не е в негова полза", заяви левият депутат. Той припомни, че предишното правителство изцяло преасфалтира и рехабилитира над една трета от републиканската пътна мрежа, това са над 6840 километра. "Към днешна дата те не са достигнали още 1200 км. Ще достигнат, по техните планове, с известни съмнения от моя страна, до 1500 км тази година и не повече от 1800 - 1900 км за целия мандат следващата година", каза той.
Михалевски припомни, че БСП неколкократно е искала проби и данните са показвали, че не се строи с качествени материали. По темата с получаването на акт 16 за новите участъци от магистралите той заяви, че когато се завършва магистрала, се изисква документ от Агенцията по кадастъра, че пътният участък е заснет по абсолютни геодезични коти. "Борисов този проблем го решава, като от негово име се обаждат на председателя на Агенцията по кадастъра да даде този документ, за да не бъде уволнен", заяви Михалевски и допълни, че по законен ред тази процедура е сложна и бавна.