15 Ноември 2025събота09:33 ч.

Димчо Михалевски:

Ако лъснат всички пътни дефекти, ще ни спрат европарите

/ брой: 198

автор:Светлана Велева

visibility 2777

Премиерът да не се заиграва с качеството на магистралите на предишното правителство, защото не е в негова полза. Ако ние започнем да говорим с точния тон и да вадим неуредици, ще ни спрат европарите за инфраструктура, но засега имаме рационално отговорна позиция и ще се въздържим.
Това заяви на пресконференция бившият зам.- министър на регионалното развитие и благоустройството и депутат от Коалиция за България Димчо Михалевски в отговор на въпрос на "ДУМА" по повод изказването на премиера, че автомагистрала "Струма" не е качествена.
От стенограма на МС от правителственото заседание става ясно, че премиерът е поръчал регионалният министър Лиляна Павлова да покани лидера на БСП Сергей Станишев и депутата Димчо Михалевски, "за да видят как сега се ремонтират построените от тях участъци от магистрала "Струма". Борисов отправя обвинение и заради липсата на Акт 16. 
В отговор Михалевски заяви, че автомагистрала "Струма" е въведена в експлоатация през януари 2007 г., т.е. след пет години експлоатация е нормално да има текущи ремонти на определени места, но автомагистралата не е мръднала.
"Аз бих посъветвал премиера да не се заиграва с темата за качеството на автомагистралите. Тепърва ще се види - какво е качеството на магистралите, които той строи. Още повече, че към днешна дата сравнението между това, което е направило предходното правителство, и неговото правителство, въобще не е в негова полза", заяви левият депутат. Той припомни, че предишното правителство изцяло преасфалтира и рехабилитира над една трета от републиканската пътна мрежа, това са над 6840 километра. "Към днешна дата те не са достигнали още 1200 км. Ще достигнат, по техните планове, с известни съмнения от моя страна, до 1500 км тази година и не повече от 1800 - 1900 км за целия мандат следващата година", каза той.
Михалевски припомни, че БСП неколкократно е искала проби и данните са показвали, че не се строи с качествени материали. По темата с получаването на акт 16 за новите участъци от магистралите той заяви, че когато се завършва магистрала, се изисква документ от Агенцията по кадастъра, че пътният участък е заснет по абсолютни геодезични коти. "Борисов този проблем го решава, като от негово име се обаждат на председателя на Агенцията по кадастъра да даде този документ, за да не бъде уволнен", заяви Михалевски и допълни, че по законен ред тази процедура е сложна и бавна.

 

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 2903

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 3227

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 3049

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 2913

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 2975

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 2956

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2580

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 2972

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 2877

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 2940

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 2883

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ