02 Май 2024четвъртък07:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Медии

АЕЖ се опитва да отговори какво четат българите

Асоциацията на европейските журналисти излезе с анализ върху материалите на десет родни вестника

/ брой: 213

автор:Павлета Давидова

visibility 2615

С амбициозната задача да отговори на въпроса какви вестници четат българите се захванаха от Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ). В Деня на народните будители те представиха проучването си "Печат. Вестник за вестника". Обект на анализ са десет български издания. Агенция "Маркет линкс" е направила социологическо проучване на читателските нагласи, към проучването има анализ на финансовите отчети на медиите, както и на рекламния пазар. Изследвано е публично достъпното съдържание на материалите от 1 май 2017 г. до 30 април т.г. Онлайн през ноември ще бъдат публикувани и отделни профили на всеки от десетте наблюдавани вестника.
Докладът "Какво четем" търси отговори, а не дава "решена" кръстословица, заявяват от АЕЖ, докато представят проучването си.
"Доминиращият модел на оформление в съвременната българска преса е таблоидният формат. Изданията все повече залагат на богат набор от заглавия на първа страница, едри шрифтове, максимално свити текстови колони и наситени визуални акценти", гласи част от констатациите в проучването.
За първите страници на вестниците АЕЖ казва: "преплитат се сериозните новини с висока обществена значимост и инфотейнмънт, представяне на политическите процеси през микрополитики и персони, афинитет към въздействащи заглавия и образен език". Според проучването изданията с по-"лек" профил и предпочитания към светски новини също навлизат в полето на проблеми от обществено-политически характер. Обобщеният тематичен модел на десетте водещи издания показва широка гама от акценти на първа страница, констатират от АЕЖ. Според тях обаче макар многообразието до голяма степен да покрива интересите на читателите, то техните предпочитания и водещият дневен ред на медиите не съвпадат изцяло. "Най-съществено е разминаването по отношение на международните теми, които са вторите най-търсени новини според отговорите на читателите (43%). На първите страници обаче международните анонси са значително по-ограничени (по 6% за теми от и извън страни от ЕС) и преобладаващо заемат нишата на допълващи, периферни заглавия", констатират от АЕЖ.


Борисов отново е в центъра на събитията


Най-често споменаваното име в наблюдаваните медии отново се оказва това на премиера Бойко Борисов. От АЕЖ констатират, че той често е представян в активна позиция – като източник на послания и изразител на оценка (спрямо себе си, правителството, политическите процеси в страната). "Повечето издания демонстрират силна предпазливост при публикуването на критични заглавия спрямо премиера. Борисов е обект на изцяло или преобладаващо положително отношение в съдържанието на "Стандарт", "24 часа", "Труд", "Телеграф", "Монитор", "България Днес". "Уикенд" и "168 часа" остават встрани от медийната фиксация върху фигурата на министър-председателя и заемат мълчалива позиция (поне що се отнася до територията на първите страници). Устойчива редакционна критика спрямо Борисов срещаме единствено при "Сега" и "Капитал", като в заглавията на "Сега" острият тон е с по-висока интензивност и с по-голяма видимост", заключват от асоциацията.

 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 402

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 357

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ