Най-малко една пета от жп линиите у нас не са рентабилни. Превозените пътници по тях не покриват и 10-15% от разходите, а те стигат до 2000 - 2500 лв. на пътник. Така коментира пред БНР експертът по жп транспорт проф. Симеон Ананиев решението на правителството да либерализира тази услуга и да пусне частни превозвачи в страната. Процедурата за избор на повече пътнически жп превозвачи ще доведе до по-добро качество, защото ще обвърже железницата с автобусния транспорт", коментира Ананиев.
По думите му жп билетите ще поскъпнат, но влаковете, които ще обслужват на частните линии, във всички случаи ще бъдат по-чисти и по-комфортни.
"Има много интересно условие в самата тръжна процедура - жп превозвачът да има опит. Това автоматично означава, че порциите са разпределени", категоричен е проф. Ананиев и прогнозира: "БДЖ ще вземе 75, ПИМК - 15, а "Юнион Ивкони" ще вземе 10% от влаковете".