„Трябва да се подобри диалогът, защото у синдикатите има притеснения дали хората ще запазят работата си, дали ще се подобрят условията на работа, как ще работят структурните звена за поддръжка на влаковия парк“. Това заяви в ефира на NovaNews народният представител от ПГ на „БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА“ Илиян Йончев. Социалистът каза, че БСП-ОЛ е провела среща с представители на КНСБ по темата. По думите му всички синдикати трябва да присъстват на 3 юли на изслушването на министър Караджов по темата, където и политическите сили ще заявят своите позиции.
„Длъжници сме на хората по отношение на качеството на железопътния транспорт. В Европа той се използва приоритетно, за разлика от у нас. Ще направим всичко възможно за подобряване на услугата“, категоричен бе той..
Йончев обясни, че Министерство на транспорта не е обявявало обществена поръчка за превоз на пътници с железопътен транспорт, а само е заявило намерение за такава. По думите му тя е част от НПВУ, като към новият договор за обществена поръчка ще бъде възложен чрез открита и недискриминационна, състезателна тръжна процедура. Според него предвидливо Министерство на транспорта, преди да обяви обществена поръчка и да заложи критериите, започва обществено обсъждане, проведени са срещи с неправителствени организации, синдикати и специалисти, за да може да бъде развита концепция за възлагането на тази обществена поръчка. Той обясни, че страната е разделена на 3 ЛОТ-а – единият е 75%, вторият 14% и 11% третият.
По думите му се предвижда по НПВУ закупуване на съответния подвижен състав, като според плана избраният оператор ще има възможност да използва този състав. Според него е важно да се знае каква част от новия и стария подвижен състав ще бъдат разпределени за всеки от лотовете. „Така ще можем да защитим интересите на хората и да повишим качеството на услугите по отношение на бързина, чистота, спазване на разписанията“, категоричен бе той.
Йончев подчерта че релсовата мрежа, която е собственост на НК „Железопитна инфраструктура“ и не е обект на тези промени.
Той наблегна, че трябва да бъдат разсеяни всякакви съмнение че нещо се крие и за скрита приватизация и концесия.
По думите му транспортна комисия е взела решение за запазване на максималната скорост да остане 140 км./ч., но пленарна зала може да го промени. Той изрази лично мнение, че тя трябва да бъде намалена.
На въпрос във връзка с тротинетките Йончев заяви, че се предвиждат законови промени – курсове за получаване на правоспособност за управление на тротинетка, регистрация на съответните превозни средства, както и отговорност за родителите, ако децата им карат тротинетка без да са изпълнили всички условия за това. Той допълни, че се дава възможност на общините да преценят доколко и къде ще могат да се използват те на съответната територия.
Йончев подчерта, че министър Иванов Иванов изпълнява своевременно поетият от него ангажимент и се ремонтират проблемните участъци у нас във висока концентрация на ПТП.