Абонатите на ЧЕЗ се жалват най-много от отчитането на електромерите
/ брой: 238
Енергийният омбудсман на ЧЕЗ е получил 714 сигнала от клиенти на компанията през първите шест месеца от встъпването си в длъжност, съобщиха от електроразпределителното дружество. Отчетът от дейността на омбудсмана показва, че най-много са сигналите, свързани с отчитането на електромерите - 69 (близо 10 процента), и за месечните фактури за електроенергия - 55 (близо 8 процента), от които само един сигнал е бил основателен.
Въпросите за присъединяване на нови обекти са били 44 (6 процента), а за качеството на електроенергията - 39 (5,5 процента) от постъпилите сигнали. Според Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България, през изминалите шест месеца институцията "енергиен омбудсман" се е утвърдила като независим арбитър в споровете между дружествата на ЧЕЗ и клиентите.
Енергийният омбудсман в ЧЕЗ е оправомощен да разглежда само сигнали от клиенти, които не са удовлетворени от начина, по който е решена тяхната жалба в някое от търговските дружества на ЧЕЗ в България - ЧЕЗ Разпределение България и ЧЕЗ Електро България.
От подадените общо 714 сигнала 474 отговарят на всички критерии за разглеждане от омбудсмана, 457 от сигналите са разгледани по същество и клиентите на дружеството са получили отговор. В 155 случая омбудсманът е преценил сигналите за основателни. Клиентите на ЧЕЗ, подали сигнали и предложения към омбудсмана, получават в 30-дневен срок информация за резултатите от разглеждането на техния случай, съобщават от ЧЕЗ.