05 Декември 2022понеделник20:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще се задържи предимно облачно, на места в низините - с мъгла. Главно в източните райони ще има слаби валежи от дъжд, а на места в останалата част от страната ще преръмява. Ще продължи да духа слаб вятър от изток-североизток. Максималните температури ще бъдат между 4°С и 9°С, в София 6°С-7°С. Днес ще се задържи предимно облачно, на места в низините - с мъгла. Главно в източните райони ще има слаби валежи от дъжд, а на места в останалата част от страната ще преръмява. Ще продължи да духа слаб вятър от изток-североизток. Максималните температури ще бъдат между 4°С и 9°С, в София 6°С-7°С.

А милионите къде?

/ брой: 131

автор:Светлана Велева

visibility 2498

Строим пътища най-евтино в Европа, похвали се вчера шефът на АПИ Лазар Лазаров. В Германия били 7-8 пъти по-скъпи, у нас материалите същите, но фирмите работели евтино. Дали? Нашите магистрали ги водим нови до 15 година, а в Европа само 7 и после ги обновявали, затова били перфектни, а нашите - не. Това е сам да се изобличаваш, или да мислиш аудиторията за глупава, или самият ти се самозабравяш.
Ако се съди по качеството на пътищата, май и материалите са евтини. Доста често се ползват строителни отпадъци и пепел, затова след 1-2 месеца след пускането им новите магистрали вече имат пропадания и нагъвания. Нещо, което при скорост над 100 км е опасно за живота. Колко много случаи на дефекти вече станаха, а колко магистрали и пътища повторно се наложи да се правят, и то още в първата година от завършването им, а до 15? Нали до 15 години се водели нови? В Германия едва ли поправят новите магистрали месеци след пускането им.
След като и материалите евтини, а както признава Лазаров, и трудът евтин, къде отиват стотиците милиони тогава - в чии джобове? Нека все пак сравним цените у нас с европейските. Най-дългият и труден за строителство тунел в света е Лердалският в Норвегия - цели 24,5 км. По официални данни уникалното съоръжение, открито през 2000 г., е струвало 120 млн. евро. Един км излиза 4898 млн евро. Кресненското дефиле у нас е 2 км за 125 млн евро. 1 км = 67,5 млн. евро, или близо 14 пъти по-скъпо от тунела в Норвегия, който е в пъти по-сложен като изпълнение и с пъти повече екстри. Средната заплата в Норвегия в сектора "Пътно строителство" е 6100 евро, а у нас около 400 евро. Можем да продължим поредицата с редица примери от различни държави и нито един в наша полза.
Ние, жалва се Лазаров, имаме пътища от 40 години непипани, а там след 7-ата ги обновяват. Е да, но точно мостове и съоръжения, правени през "Тошово време" се оказват по-качествени и устойчиви от сегашните. Днешните хем скъпи, хем некачествени и опасни. Та къде казвате, г-н Лазаров, отиват милионите?
 

Цените на петрола на световните пазари се повишиха

автор:Дума

visibility 500

Държавата няма да събере планираните приходи от ДДС

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 236

Григор Сарийски: В Eврозоната разходите са повече от ползите

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 236

БНБ: Предстоят трудни месеци за икономиката

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 236

Наводнения в Южна Италия след проливни дъждове

автор:Дума

visibility 226

Австрия остава твърдо против България и Румъния в Шенген

автор:Дума

visibility 351

/ брой: 236

Без "самолетен режим" на телефоните в ЕС

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 236

Грижа ли ви е въобще?

автор:Таня Глухчева

visibility 285

/ брой: 236

Работа до гроб

автор:Валентин Георгиев

visibility 291

/ брой: 236

Образованието през 2022 г. - наваксване и липса на реформа

автор:Деси Велева

visibility 329

/ брой: 236

Защо се пазим от комунизма?*

автор:Димитър Денков

visibility 254

/ брой: 236

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ