17 Май 2025събота21:39 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

А кодекс антимонопол?

/ брой: 273

автор:Светлана Велева

visibility 1958

Кодекс за поведение на големите търговци поискаха да обсъдят производители с големите търговски вериги. Проблемът с техния монопол се разгоря още през лятото, за да ескалира есента и да доведе до прецедент в това управление, а именно - да обедини ГЕРБ, БСП, СДС и ДПС срещу диктата на търговските вериги. Тогава беше въведено понятието "значителна пазарна сила" и злоупотреба с такава, а КЗП трябваше да следи и санкционира нарушенията. Промените обаче трябвало да се обмислят бавно и това щяло да отнеме поне 2 месеца. Междувременно българското производство продължава да се свива, а вносът да расте. И ако през 2000 г. вносът на хранителни продукти е бил за 0,6 млрд. лв., то през 2010 г. е вече 4,5 млрд. лв.
 Благодарение на своята по-голяма икономическа сила големите търговски вериги могат да си позволят да налагат изключително ниски продажни цени, което прави малките родни производители неконкурентни. Тези от тях, които предлагат продуктите си в големите вериги, пък плащат до 40% такса от цената на продукта. До 100 вида стигат отстъпките, които производителят е принуден да направи, за да продава стоката си в тях. Благодарение на тези отстъпки големите вериги държат за година-две ниски цени, докато убият по-малките магазини в района. След това цените за клиентите скачат, а изкупните цени за производителите падат. Ако производителите не фалират, единственото им спасение е да пробутват разни съмнителни алхимични сурогати за сирене, салам или кашкавал. Ние се оплакваме, че храната не е като едно време и хулим Европейския съюз, но за изчезването на българския вкус и убийството на българското село не е виновен ЕС. Виновна е глупостта на българския законодател, който от години създава и поощрява порочни практики, които всяка друга европейска страна смята за неприемливи.

 

Средновярно

автор:Аида Ованес

visibility 4127

/ брой: 87

Големият шлем

visibility 5202

/ брой: 87

За религията и образованието

visibility 3129

/ брой: 87

София - най-опасният град за деца на улицата

автор:Дума

visibility 3159

/ брой: 87

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ