02 Август 2021понеделник04:47 ч.

Близо 1 млн. лв. глътнало възстановяването от дерайлиралия влак

За да се поправи разрушената след кражбата жп линия, прокарали път през ниви, които след това рекултивирали

/ брой: 52

автор:Мая Йовановска

visibility 45

Взстановителните работи след железопътния инцидент между гарите Яна и Мусачево, станал миналия месец, възлиза до този момент на над 950 хил. лв. Това съобщи пред ДУМА главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Бисер Минчев. 825 хил. лв. са отишли директно за възстановяването, а 129 хил. лв. са за покриване на щетите на "БДЖ Товарни превози" от повредата на товарния им влак.
Припомняме, че на 17 януари локомотивът и 7 от 18-те вагона на товарен влак излязоха от релсите. Причината - на мястото, където стана инцидентът, бяха откраднати скрепителните елементи, които държат релсите към дървените траверси. Двамата машинисти се отърваха само с уплаха. Кражбата, заради която се стигна до инцидента от 17 януари, беше много сериозно организирана, коментира Минчев. По неговите думи посегателството е извършено веднага след обхода, извършен от експлоатационния персонал на НКЖИ.
Заради печалба на крадците от 1000 лв., отидоха близо 1 млн. лв. на държавата. А най-страшното е опасността за човешкия живот, която беше създадена с това посегателство, заяви инж. Минчев. "Всяко парче кабел, което възстановяваме, купуваме на пазарни цени, и то след всички необходими процедури. Работата по възстановителните дейности, които извършват нашите хора, не им се плаща допълнително. Ако се начисли и трудът, цифрата ще излезе още по-голяма" каза той.
Повредените от кражбата 180 метра дървени траверси са заменени със стоманобетонни. Причината е проста - от тях по трудно се крадат скрепителните елементи, обясни инж. Минчев. В тези 825 хил. влиза и работата по аварийното възстановяване. Около мястото на инцидента са ниви и за да се стигне през тях до железната линия, се е наложило да бъде изграден път. По него са влезли автокрановете. Освен път е била изградена и площадка, на която с крана са поставени вагоните. Локомотивът е вдигнат със специален кран на железопътен ход. След това е започнало подновяването на железния път. След като свършихме с възстановяването трябваше да рекоултивираме района, разказа инж. Минчев.     Движението по линията бе възстановено за 4 дни - на 21 януари, припомни Минчев. Проблемът с кражбите е много сериозен, допълни той.
 

Червен код за опасни жеги в понеделник

автор:Дума

visibility 228

Всички искат от ИТН гаранции и имената на министрите

автор:Дума

visibility 128

/ брой: 146

БСП е на прага да осъществи политиките си

автор:Дума

visibility 147

/ брой: 146

70% от "Хемус" е платена, но само 13% е изградена

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 146

Има риск ББР да не си върне едрите кредити

автор:Дума

visibility 132

/ брой: 146

Голяма част от София остава без топла вода

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 146

83 на сто е ръстът на летните туристи

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 146

Ваксините на Pfiser и Moderna поскъпват за ЕС

автор:Дума

visibility 107

Гореща вълна и пожари в Южна Европа

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 146

В САЩ подгонват наематели, останали без средства

автор:Дума

visibility 117

/ брой: 146

Пълен парадокс

автор:Мая Йовановска

visibility 135

/ брой: 146

130 години социалистическо движение в България

visibility 206

/ брой: 146

Титанична битка за пенсиите

автор:Ева Костова

visibility 192

/ брой: 146

Студио Хъ

автор:Юлия Кулинска

visibility 428

/ брой: 146

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ