18 Юни 2021петък11:44 ч.

Близо 1 млн. лв. глътнало възстановяването от дерайлиралия влак

За да се поправи разрушената след кражбата жп линия, прокарали път през ниви, които след това рекултивирали

/ брой: 52

автор:Мая Йовановска

visibility 52

Взстановителните работи след железопътния инцидент между гарите Яна и Мусачево, станал миналия месец, възлиза до този момент на над 950 хил. лв. Това съобщи пред ДУМА главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Бисер Минчев. 825 хил. лв. са отишли директно за възстановяването, а 129 хил. лв. са за покриване на щетите на "БДЖ Товарни превози" от повредата на товарния им влак.
Припомняме, че на 17 януари локомотивът и 7 от 18-те вагона на товарен влак излязоха от релсите. Причината - на мястото, където стана инцидентът, бяха откраднати скрепителните елементи, които държат релсите към дървените траверси. Двамата машинисти се отърваха само с уплаха. Кражбата, заради която се стигна до инцидента от 17 януари, беше много сериозно организирана, коментира Минчев. По неговите думи посегателството е извършено веднага след обхода, извършен от експлоатационния персонал на НКЖИ.
Заради печалба на крадците от 1000 лв., отидоха близо 1 млн. лв. на държавата. А най-страшното е опасността за човешкия живот, която беше създадена с това посегателство, заяви инж. Минчев. "Всяко парче кабел, което възстановяваме, купуваме на пазарни цени, и то след всички необходими процедури. Работата по възстановителните дейности, които извършват нашите хора, не им се плаща допълнително. Ако се начисли и трудът, цифрата ще излезе още по-голяма" каза той.
Повредените от кражбата 180 метра дървени траверси са заменени със стоманобетонни. Причината е проста - от тях по трудно се крадат скрепителните елементи, обясни инж. Минчев. В тези 825 хил. влиза и работата по аварийното възстановяване. Около мястото на инцидента са ниви и за да се стигне през тях до железната линия, се е наложило да бъде изграден път. По него са влезли автокрановете. Освен път е била изградена и площадка, на която с крана са поставени вагоните. Локомотивът е вдигнат със специален кран на железопътен ход. След това е започнало подновяването на железния път. След като свършихме с възстановяването трябваше да рекоултивираме района, разказа инж. Минчев.     Движението по линията бе възстановено за 4 дни - на 21 януари, припомни Минчев. Проблемът с кражбите е много сериозен, допълни той.
 

Путин и Байдън приеха обща декларация в Женева

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 115

Китай изстреля пилотируем космически кораб

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 115

В Испания отпадат маските на открито

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 115

Вучич критикува подхода на Косово

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 115

Подлост

автор:Георги Георгиев

visibility 512

/ брой: 115

Заедно с теб

автор:Ева Костова

visibility 493

/ брой: 115

Истерясване

автор:Валентин Георгиев

visibility 334

/ брой: 115

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ