17 Юли 2025четвъртък10:44 ч.

Какво е да загубиш лицето си

/ брой: 140

visibility 289

* Не ми е безразлично, че се губи смисълът на изключително важни в миналото човешки понятия и духовни постулати, казва авторът Александър Галин
* В "Лице" проблемът е за обезличаването ни. Как в процеса на своя живот човекът губи своето лице и се обезобразява, уточнява режисьорът Васил Василев

За човека без лице или по-точно за човека, загубил духовното си лице, загубил себе си и получил ново физическо лице, разказва най-новата пиеса на известния руски драматург Александър Галин. А също така и за любовта, разбира се, при това с хумор и горчива ирония. Кое те кара да се влюбиш? Видимото или невидимото? Лицето или душата? Дали "новата" любов е наистина нова? - са някои от въпросите, които вълнуват героите в "Лице". В пиесата се разказва любовната история на един бивш банкер, принуден от обстоятелствата да смени лицето си и да стане ресторантьор, и реакциите и перипетиите на неволните свидетели на тази "операция" - преуспяваща лекарка пластичен хирург и съпруга й психиатър. Авторът определя пиесата си, чиято световна премиера се състоя на сцената на Сливенския драматичен театър, като остро сюжетна лирична комедия, посветена на оцеляването на човешката душа. Сюжетната линия носи всички белези на оригиналния творчески почерк на Александър Галин, отличаващ се с иронично-ласкав поглед към абсурдно трагикомичните перипетии и страдания на героите и проникване зад гротескните или трагични маски, покриващи лицето на съвременния човек. В постановката под режисурата на Васил Василев участват Мария Сапунджиева, Георги Кадурин, Мариана Миланова и Христо Бонин. Преводът на пиесата е на Василка Бумбарова. Сценографията е на Николай Нинов. Всъщност това е екипът, осъществил на сливенска сцена и "Особености на руската любов", също пиеса на Александър Галин, която продължава да се играе с успех.
Представлението е трагикомедия - героите минават през многото си проблеми, лъкатушейки между тъжното и смешното, и обратното - като в живота, казва режисьорът. Там е парадоксът, че лицето си можеш да смениш, но душата ти е същата, уточнява актрисата Мария Сапунджиева.
Галин се опитва да изкара най-хубавото от любовта, във всичките й сложности, естествено. Всички недоразумения и всички проблеми идват от общуването между хората и оттам е сладостта и за игра, и за гледане, добавя Христо Бонин. В спектакъла режисьорът Васил Василев изследва не само проблема за обезличаването, но и как човек възстановява собственото си лице. Защото в нашия живот за сметка на обезличавнето на лицата си, ние започваме да правим душите си по-красиви и те изпреварват лицата. Това е един от основните проблеми в спектакъла наред с проблема за възможността или невъзможността за общуване между хората.

 

Мария Сапунджиева, Георги Кадурин, Мариана Миланова и Христо Бонин са актьорите, пресъздаващи трагикомичните герои в пиесата "Лице" от Александър Галин

Мариана Миланова и Христо Бонин в сцена от спектакъла

 

Тръмп плаши Русия с "тежки мита"

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 129

Лавров се срещна със Си Дзинпин

автор:Дума

visibility 1376

/ брой: 129

Разследват евродепутат, за когото Аушвиц е "фейк"

автор:Дума

visibility 1503

/ брой: 129

Символ

автор:Александър Симов

visibility 1477

/ брой: 129

Приключи ли терапията

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1335

/ брой: 129

Епични провали

visibility 1463

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ