73% от нашенците готови да пазаруват на черния петък
/ брой: 222
Общо 73% от българите възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка по време на т.нар. черен петък (Black Friday), а онлайн магазините са първото, за което се сещат 62,9% от потенциалните клиенти, когато се говори за големи отстъпки при тази кампания. Това е почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини - 32,7%, показва проучване на един от най-големите у нас онлайн търговци.
Според проучването най-търсени при предстоящата кампания ще бъдат дрехите, към които са се насочили над 40% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвани от обувките - 20,5%, продуктите за лична грижа и красота - 13,7%, и малките домашни електроуреди - 12,9%. Мобилни телефони и телевизори са сред търсените категории за съответно 8,7% и 5,6% от потребителите.
Пазаруващите онлайн са 77,1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70,4%. Сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90,4% и 83,6% от тях правят покупки онлайн).
На въпроса колко възнамеряват да похарчат по време на черния петък 63,1% от анкетираните, пазарували онлайн, са посочили сума между 100 и 750 лв., като 17,9% от тях са предвидили между 350 и 500 лв., а 5,5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв.