71% от българите се информират за ЕП от телевизията
Най-разпознаваемият български евродепутат е Ивайло Калфин, сочи проучване
/ брой: 254
Традиционните медии продължават да са основният източник, чрез който българите се информират за дейността на Европейския парламент и евродепутатите, сочи проучване, което бе представено вчера от социолога Живко Георгиев и политолога Иво Инджов. Акценти в изследването са популярността на българските евродепутати, откъде българите се информират за ЕС и ролята на социалните медии като комуникационен канал. Резултатите показват, че социалните медии са значим, но все още слабо използван инструмент за комуникация от българските евродепутати. 71% използват телевизията за източник на информация, всеки четвърти се осланя на вестниците, 13 на сто - от радиото. Онлайн медиите информират 5 процента от анкетираните, от тях 85% следят фейсбук профилите на евродепутатите, а 21% - туитър акаунтите им.
Георгиев обясни, че анкетираните са били помолени да посочат спонтанно най-разпознаваемите политици. 54% са се сетили за Ивайло Калфин от левицата, с което той оглавява класацията по познаваемост. Следва Надежда Нейнски с 37 на сто, трета е Илияна Йотова. На челни места са Антония Първанова, Слави Бинев и Димитър Стоянов. Само те са по-разпознаваеми от председателя на Европейския съвет Херман Ван Ромпой, за когото се сещат 17% от анкетираните. Председателят на ЕК Жозе Барозу е познат за 59 на сто.
Ивайло Калфин оглавява и класацията, определяща кой евродепутат е направил най-много за България с дейността си в ЕП. 26% са посочили него, следват Илияна Йотова и Надежда Нейнски с по 10 на сто. Антония Първанова е посочена от 6%, а Филиз Хюсменова - от 5. Всеки втори от запознатите с работата на Калфин в ЕП оценява усилията му за по-лесното признаване на българските дипломи, 32% знаят за активната му борба за младежката гаранция, толкова са запознати и с дейността му в бюджетната комисия на ЕП.
Близо 60% от пълнолетните българи използват интернет, около 1 950 000 влизат в социалните медии, сочи проучването. Най-използваната платформа е фейсбук, следват я ютуб и туитър. Близо 40% от потребителите са между 18 и 29 г., но 14% от използващите социалните медии са над 50 г. Новите медии навлизат в малките населени места, което е положителна тенденция, отбеляза Георгиев.
Между 14 и 16 хил. души комуникират чрез социалните медии с Надежда Нейнски и Ивайло Калфин, с Антония Първанова, Илияна Йотова, Светослав Малинов и Слави Бинев - между 6 и 8 хил. души. Калфин, който присъстваше на представянето на резултатите, коментира, че социалните медии дават възможност да има диалог и по-добра комуникация. Едва ли щях да имам физическата възможност да се срещна и разговарям с 16 хил. души на живо, но интернет ми дава този шанс, заяви той.