66 366 обаждания на телефона за децата
През 2010 г. повече са били разговорите с момичета
/ брой: 11
През 2010 г. на Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили 66 366 обаждания. Проведени са 13 695 консултации, съобщават от пресцентъра на Държавната агенция за закрила на детето.
Най-активни са децата и юношите - 79% от консултациите са проведени с тях. Превес с 52% имат обажданията от момичета. На телефона те споделят своите емоционални и семейни проблеми и търсят информация за разрешаването им. Основните въпроси, които поставят, са за проблеми в романтичните връзки, конфликти с приятели, отхвърляне от съученици, психосоциални проблеми, отразяващи развити кризи - ниска самооценка, отхвърляне от връстници, трудности при установяване и поддържане на приятелства, проблеми с наркотици.
Обажданията за насилие са около 8%, а за проблеми в училище - около 5%. В голяма част от тези случаи се стига до подаване на сигнал за дете в риск до органите за закрила на детето. Децата до 12 години стават по-активни - 21% от позвъняванията на Националната телефонна линия са от тази възрастова група. 7% от обажданията са от родители. Те търсят помощ във връзка с конфликти между тях и децата им, при съмнения за проблеми на децата, или за да съобщят за ситуации, в които другият родител неглижира или упражнява насилие над децата. Под 1% са обажданията от учители или представители на специализирани институции за деца.
Специалистите от телефон 116 111 след проведени консултации по телефона са насочили сигналите към отделите за закрила на детето в страната в 291 случая, към полицията - в 106 случая, към училищен психолог - в 306 случаи. Осъществени са и 259 връзки с лечебни заведения, лекари, Националната система за спешни повиквания 112.