19 Април 2024петък05:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

360 български шофьори на протест в Брюксел

Превозвачите се обявиха срещу съсипването на транспортния бизнес в Източна Европа

/ брой: 2

автор:Дума

visibility 2265

С два чартърни полета сутринта на 10 януари 360 български шофьори ще отлетят за Брюксел. Те са организирани от Съюза на международните превозвачи у нас, за да участват в протеста на пл. “Люксембург”. На този ден заседава транспортната комисия, а с шофьорите, които в момента са в Европа, българската група се очаква да стигне до 600 души, твърди Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи. В протеста ще участват още превозвачи от Полша, Унгария, Румъния и Литва. Протестите се подкрепят и от Ирландия и Малта, само Португалия в последния момент е променила решението си и според Йордан Арабаджиев 360 български шофьори на протест в Брюксел. Превозвачите се обявиха срещу съсипването на транспортния бизнес в Източна Европа. През миналата година протестите срещу пакета “Макрон” не стихнаха това се дължи на факта, че всеки търси бизнес интересите си, а така нареченият план Макрон ще направи конкуренцията от Източна Европа значително по-слаба.

Ще пеем, ще говорим, искаме да информираме и обществото на Белгия по какъв начин са конструирани тези текстове и как под претекста, че това всичко е в полза на шофьорите, на социалните права, се приемат текстове, които целят да унищожат транспортния бизнес в Източна Европа”, казва Йордан Арабаджиев. Протестиращите

превозвачи ще бъдат последователни в действията си и ще изчакат да видят какво ще реши транспортната комисия, каза още той. Организираме протеста тогава,

защото сме сигурни,че голяма част от евродепутатите от други държави въобще не са запознати какво ще гласуват. Искаме да ги запознаем какви ще бъдат последствията за Източна Европа, защото за нас е недопустимо с вдигането на палец нагоре или надолу да се определят гласовете на една група в Европейския парламент, каза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров по Нова ТВ. Наскоро в Пловдив евродепутатът Ангел Джамбазки каза, че е

създадена лобистка група от евродепутати от засегнатите страни, които опитват да предотвратят гласуването в настоящия Европарламент. Арабаджиев също подчерта, че

се разчита повече на новия парламент на Европа след изборите през май и тези текстове да се разглеждат в началото на новия мандат. Новите европейски правила въвеждат ограничения за кръстосаните курсове (т.нар. каботаж), налагат шофьорите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици и обичайните седмични почивки да бъдат извън кабината. Срещу споразумението се обяБългария заема предпоследното място от общо 32 държави от Европа и последно в ЕС в анализ за броя на нови автомобили на глава от населението. Показателят за 11-те месеца на 2018 г. е 4 нови коли на 1000 човека. Непосредствено пред страната ни е Румъния с 6 коли на 1000 човека, а зад нас е Украйна с 2 коли. Анализът е подготвен от руската агенция за проБългаро-хърватското дружество за ремонт на локомотиви “БДЖ-Кончар” върви към фалит, то е в процедура по несъстоятелност и сроковете за неговото оздравяване намаляват с всеки ден, става ясно от съобщение на работещи в компанията. В момента колективът на

дружеството чака среща с министъра на транспорта Росен Желязков и се надява това да стане, докато то все още не е обявено в ликвидация. При вписване на фалит на “БДЖ-Кончар” цялата техническа документация ще бъде върната на „Кончар-КЕВ“ - Загреб, и в България вече няма да има кой да прави подемни ремонти на модернизираните локомотиви, алармират работещите в дружеството. След пресконференция през миналата година, на която от дружеството бе представена информация за поръчка за поддръжка на модернизирани локомотиви, от БДЖ нито са виха осем европейски държави, сред които и България. От Министерството на транспорта обещаха да подготвят законодателни предложения, които ще бъдат внесени чрез българските евродепутати.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ