20% ръст на молбите за финансиране на стоки на изплащане
През миналата година българите са купували на кредит два пъти по-скъпи телевизори спрямо 2013 г., показва класация на БНП Париба-България
/ брой: 27
През 2014 г. молбите за потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане са отбелязали ръст от 20% в сравнение с 2013 г. През последните 12 месеца молбите за онлайн покупки на изплащане са се увеличили с 300% на годишна база, показва ново издание на класацията "Топ 10 на изплащане 2014" от БНП Париба Лични финанси-България, предаде money.bg. Класацията показва, че българите са купували два пъти по-скъпи телевизори в сравнение с 2013 г. и че смартфоните са се придвижили на 2-ра позиция, измествайки лаптопите. Класацията е базирана на молбите за финансиране на покупката на близо 455 000 стоки през 2014 г. Над 256 000 от тези молби са били за 10-те най-търсени стоки.
Сред стоките, чието търсене отбеляза по-значителен ръст, са: телевизорите (ръст от 10% на годишна база), диваните (ръст от близо 80%), пералните машини (30%) и климатиците с ръст от близо 10%.
Според данните на компанията, през 2014 г. най-търсеният телевизор е бил два пъти по-скъп в сравнение с 2013 г. - между 1020-1070 лева. Това е 40-инчово 3D Full HD Smart устройство. За сравнение, победителят през 2013 г. беше 32-инчов HD Ready телевизор на цена 490-540 лева.
Готварските печки, купени на изплащане през миналата година, също са по-скъпи в сравнение с най-търсения модел през 2013 г. Цената на новия победител е 570-620 лева, което е ръст с около 100 лева в сравнение с топ модела от 7-ото издание на рейтинга. Най-търсената печка през 2014 г. е с по-добри характеристики. Тя е с 4 керамични нагревателни зони, а най-популярният модел в рейтинга за 2013 г. беше с 2 газови и 2 "стандартни" котлона.
През 2014 г. беше отчетен ръст от над 300% на молбите за финансиране на онлайн покупки на изплащане. През последната година броят им надхвърли 15 500, докато през 2013 беше значително по-нисък. Това потвърждава тенденцията за бързо развитие на сектора на електронната търговия в България, така както е в западните страни, коментират от компанията.
Все повече търговци предлагат възможност за онлайн покупка на изплащане. През последната година бяха отворени множество нови онлайн магазини, а много от съществуващите претърпяха развитие с цел да отговорят на последните изисквания за уеб дизайн, достъпност и клиентска удовлетвореност, съобщиха от БНП Париба Лични Финанси-България.