26 Юни 2024сряда03:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

2 млрд. лв. загуби в железниците по време на ГЕРБ

БДЖ глътнали 1 млрд. лв. за реформи, но направили само съкращения

/ брой: 153

автор:Светлана Велева

visibility 290

За близо 2 млрд. лв. са загубите за Българските държавни железници (БДЖ) и Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за периода на управлението на ГЕРБ от 2009-2012 г. Това отчете министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов на пресконференция вчера.
Според направения одит на ведомството железниците са похарчили близо 1 млрд. лв. повече за периода 2009-2012 г. в сравнение с 2005-2009 г. Държавната субсидия при управлението на тройната коалиция е 40,14 млн. лв., а при ГЕРБ е в размер на 676,64 млн. лв., без реално да са изпълнени заложените мерки. На практика тези средства не са довели до подобряване на финансовите резултати на дружеството, дори са натрупани значителни загуби в размер на 192 млн., при едва 2,49 млн. лв. загуби по времето на тройната коалиция, отчете Папазов.
По думите му от заложените реформи и препоръки за оздравяването на железниците, включително и на Световната банка, единственото, което е изпълнено, са съкращения на персонала. За четиригодишния период са освободени от работа 4701 човека (40% от персонала), от които допълнително са спестени средства, по около 800 лв. средно на месец за всеки съкратен. Въпреки това подобрение в дружеството не е отчетено. Така общите загуби само за БДЖ са за около 1 млрд., обобщи министърът.
Подобна е сумата на загубите и в НКЖИ. Там съкратените са близо 3173 души, което е 20% от персонала, а приходите са спаднали два пъти. През 2005 г. те са били малко над 147 млн. лв., а към края на 2012 г. - 87,4 млн. лв.
До момента ръководството на железниците е работило без план и визия как да се развива жп транспортът, каза министърът. Има стратегия и като базов документ тя е добра, но се налагат някои промени, коментира Папазов. Той посочи, че нищо в управлението на железниците не е модернизирано и влаковете са в много тежко състояние. По думите му те возят товари и пътници, без да са въведени стандарти за качество.
Ремонтите и в двете дружества са извършвани хаотично, което е довело до невъзможност за планиране на разходите. Като цяло двете предприятия са работили на принципа "запушване на дупките". По думите му, са изпуснати много срокове за подготовка и планиране на следващия програмен период, като се е наложило преместване на ресурси от някои оси по ОП "Транспорт" към тази, предвидена за жп транспорта.
Папазов посочи още, че двама от управителите на дружествата БДЖ - Георги Иванов и Методи Иванов, са участвали в бордовете на директорите на частни фирми. Министърът уточни, че процедурите по продажбите са били законни, но значително под себестойността. В момента текат проверки в ДАИ.


Оздравяването е основен приоритет


Министър Папазов представи и своята програма за развитие на транспорта. Той уточни, че приоритетите на ведомството през следващия програмен период ще бъдат представени до края на август, като най-важният ще бъде оздравяване на Холдинг БДЖ. Друга стъпка е преструктуриране на БДЖ "Товарни превози". В програмата на новия екип на министерството е заложено и издължаване на Холдинг БДЖ. Това ще стане поетапно и по схемата "дълг срещу собственост", като до 30 януари 2014 г. трябва да се издължат 60 млн. лв. А до края на 2014 г. администрацията на БДЖ ще трябва да опразни сградата на ул. "Иван Вазов" в София и да се нанесе в Централна гара и гара Подуяне. Сградата първо ще бъде прехвърлена на НКЖИ, а после и продадена. Неоперативните активи и наличните количества скрап започват да се продават незабавно. Още този месец, до 15 число, ще бъдат преведени 12 млн. от дълга.
Проучване за стопанисване на пристанищата, е друг приоритет. В "Морска администрация" пък предстои смяна на директора. Поста ще заеме кап. Георги Цветков, около чиято кандидатура са се обединили всички експерти, до които министърът се е допитал. Днес ще бъде връчена заповедта за назначаването му.
По думите на Папазов, от изключително значение е да изградим интермодален терминал във Видин, защото там се пресичат концентричните кръгове на автотранспорта на София, Букурещ и Белград. Такъв ще има и в София. 
Преструктуриране на ИА "Автомобилна администрация" до 31 август 2013 г. е друга предстояща мярка. Предвижда се премахването на осемте регионални дирекции. Ведомството ще работи и за повишаване на качеството на всички обществени превози в т.ч. и на таксиметровите - със засилени проверки и контрол. 


Тръгват нови електронни услуги


Към 1 август ще има 93 услуги, които ще могат да се ползват чрез електронно управление. Към 15 август т. г. те ще станат общо 201, обеща Папазов. Най-голям обем - около 50, са в Софийска община, ако същата се подготви дотогава.
Относно цифровизацията министърът увери, че тя ще се случва в график. Близо 250 хиляди души имат право на безплатен ваучер за декодери. Още в понеделник ще започне раздаването на първите 85 хиляди.


38 млн. лв. са дълговете към летище София

Един от приоритетите на министерството е осигуряване на условия за развитите на въздушния транспорт. Ще се предприемат мерки за изчистване на задълженията от авиопревозвачите към летище София. Дълговете към него са в размер на около 38 млн. лв. От тях 30 млн. са публични задължения, останалите са частни, основно от България еър. Проучва се и възможността за концесионирането на летището. 


Българската банка за развитие ще има клонове в пoщите 


Папазов обясни, че състоянието на пощите също е влошено, защото дружеството не е получавало утвърдената от ЕК субсидия в размер на 22 млн. лв., а само 2 млн. лв. Заради липсата на адекватна субсидия дружеството е натрупало над 11 млн. лв. дълг. Папазов заяви, че заедно с министър Зинаида Златанова ще разработят методика, която да определи конкретния размер на държавната субсидия. Предвижда се в пощите да се разгърне клоновата мрежа на Българската банка за развитие. Пощите ще имат и т.нар. "фронт офиси", които ще служат и за административно обслужване на гражданите след въвеждане на електронното правителство.
 

БДЖ увеличава влаковете между София и Бургас

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 118

Закриват института за анализи на Асен Василев

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 118

Земеделци алармират: Няма вода за напояване

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 118

Скопие отхвърля сделката със София

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 118

ЕС забранява руските дарения за партиите

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 118

Терористични атаки с 19 жертви в Дагестан

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 118

Нови 1,4 млрд. евро за оръжие за Украйна

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 118

Историята като фарс

автор:Александър Симов

visibility 374

/ брой: 118

АНТИБАЙГАНЬО!? ЗАЩО ПЪК НЕ?

автор:Лозан Такев

visibility 382

/ брой: 118

Мицкоски отвори „Българския фронт“

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 118

БСП да размрази отношенията с Радев

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 118

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ