144 млн. лева недостиг в градския транспорт на София
Има риск за изплащането на заплатите на работещите в сектора още този месец, предупредиха общински съветници
/ брой: 88
Деси ВЕЛЕВА
144 млн. лева ще е недостигът на столичния градски транспорт за тази година, съобщи директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев при обсъждане на икономическата рамка на сектора в комисията по транспорт към СОС. Според него този недостиг не може да се остави за разглеждане за последните месеци на годината, тъй като финансовите проблеми ще започнат още през май. Транспортните оператори също трупат текущи задължения за горива, което поставя под въпрос дейността им. Заради кризата още този месец има риск за нормалното изплащане на заплатите в сектора, предупреди председателят на комисията Карлос Контрера.
Дилчев съобщи още, че през първото тримесечие на 2022 г. приходите от продажба на превозни документи са се увеличили с близо 8 на сто, а от паркиране - с 13 на сто. Въпреки това стойностите са далеч по-ниски от ситуацията преди пандемията.
През следващата седмица ЦГМ трябва да предостави на общинските съветници в ресорната комисия точните параметри на икономическата рамка за транспорта. В този период се очаква да бъде обявена и новата тарифна политика на общината, според която цената на едно пътуване ще зависи от времето, прекарано в транспортното средство. "Въпреки нарастването на финансовия натиск сме се постарали това да не се отрази на новите цени", заяви Зафир Зарков, който е един от членовете на комитета, занимаващ се с тарифната политика.
Управляващите в Столичната община от ГЕРБ продължават да разчитат основно на държавата за подпомагане на транспорта в града, стана ясно по време на заседанието на комисията. Сериозен принос на държавата поиска и зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев, според когото връщането на пътниците в обществените превозни средства няма как да компенсира дефицита. Според съветника от ГЕРБ Зафир Зарков столичният транспорт няма да оцелее до края на годината, без правитеството да се ангажира пряко с проблема в "подобаващ обем".
В края на заседанието на комисията бе предвидено изслушване на представители на "Столичен автотранспорт" и частния превозвач "МТК Гроуп" за обезпечаване на транспортната задача във връзка с възможното спиране на газа. Обсъждането обаче бе закрито.