03 Юни 2024понеделник20:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

10 заблуди и истини за дизелите

/ брой: 42

автор:Дума

visibility 250

Дизелите бяха нарочени през последните години за едва ли не най-важните врагове на природата и човека. И доста бързо бяха забравени от някои положителните им качества - пригодността за всекидневна употреба и пътувания на дълги разстояния, по-високата им икономичност, по-голямата им дълготрайност и некапризност в употреба. Независимо от атаките, инспирирани най-вече от американски икономически интереси, настъпени сериозно от по-добрата европейска автомобилна техника, дизелите си остават все така популярни, а водещите европейски автопроизводители полагат сериозни усилия те да останат на пазара, отговаряйки на най-новите изисквания за чистота на отработените газове. Така че новината за смъртта на дизела, поне засега, е доста преувеличена... 

Ето и основните митове и заблуди по отношение на “децата” на инженер Рудолф Дизел:

Не доставят удоволствие при каране

Днес това съвсем не е така – бензиновите мотори, поради същината на дизайна си работят при далеч по-високи обороти и предлагат достатъчен въртящ момент само при тях. При дизелите той е наличен още от ниските и средните обороти, при които преминава по-голямата част от живота на автомобила. Именно при ускоренията в такива условия дизелът предлага по-добри възможности от бензиновите автомобили. 

Трябва да се карат ежедневно 

Tова е една от най-разпространените заблуди за дизелите. Дизеловата технология измина сериозен и дълъг път през последните две десетилетия и днес дизеловите автомобили са много по-”отворени” към потребителите – могат да бъдат държани паркирани с дни без проблеми. Това правило важеше преди години, но това не е така вече. 

Дизелът щади повече джоба 

Tова днес съвсем не е така, въпреки че в него има логика. Днес тя е обърната на обратно от нефтените компании, които продават дизела на цени, равни и по-високи от бензина. Едва ли имат сериозно основание за това, след като в процеса на ректификация на нефта за получаване на дизеловото гориво има много по-нисък разход на енергия на единица, отколкото при бензина. Това обаче все още се компенсира сериозно от по-високата икономичност на дизеловите автомобили. 

Дизеловите автомобили са по-икономични 

Tова е доказано с годините. Едва с въвеждането на новите хибридни технологии икономичността на бензиновите автомобили започна да се изравнява с тази на дизелите. 

Дизелите се представят по-добре на дълъг път 

Tова отново вече не е така – модерните дизели се представят също така добре и в условията на градско движение. Разполагането на достатъчно въртящ момент в зоната на ниските обороти прави градското каране, тип “броня в броня”, по-лесно и комфортно.

Високите планински пътища са проблем 

И това е стара заблуда – че бензиновите автомобили се представят по-добре при каране на по-висока надморска височина. Там, разбира се, въздухът е по-разреден и изисква по-богато насищане на сместа с гориво. Но с масовото използване на турбодизелите, този проблем отпада тотално. 

Дизеловите автоматици не са добри 

Допреди десетина и повече години основно продаваните дизелови автомобили бяха само с механични предавателни кутии. Днес нещата са доста променени с въвеждането на роботизираните механични предавателни кутии. Те са с малко по-скъпи от конвенционалните “ръчки”, запазват тяхната конструкция, но отпада нуждата от съединител, което си е сериозно улеснение. 

Дизеловите коли са мудни и бавни 

С въвеждането на технологията common rail /обща връзка/, дизеловите автомобили не са вече такива. Днес дори масовите дизелови автомобили на Ford, VW, Hyundai и други, лесно се изправят на пътя и побеждават дори в пъргавина бензиновите модели от същата ценова категория. При една и съща мощност на моторите дизеловите варианти предлагат около 80% по-висок въртящ момент, което несъмнено ги прави по-пъргави при т.нар. светофарни стартове.

Дизеловите коли замърсяват повече 

Днес това съвсем не е така. По принцип изхвърлянията на въглеродни окиси при тях са по-ниски, а последните разработки на автопроизводителите сочат, че и обвиненията по посока азотните окиси вече не важат. Съвременните дизелови автомобили, съгласно най-новите изследвания, почти не отделят азотни окиси. BMW 520d например сега отделя едва 1 мг/км при разрешен лимит от 168 мг/км. Това става ясно от изследвания, проведени от най-големия автомобилен клуб в Европа - немския ADAC, при пътни тестове тип RDE (реални изхвърляния при движение) на ред дизелови модели. Ето и резултатите от теста на ADAC /RDE NOx (мг/км): Audi A8 50 TDI - 15, BMW 520d Steptronic - 5, BMW 520d комби - 1, BMW X2 xDrive 20d - 23, Citroen Berlingo BlueHDI 130 - 7, Honda Civic 1.6 i-DTEC - 10, Kia Ceed 1.6 CRDi - 22, Mercedes—Benz А 180 d - 40, Mercedes—Benz C 220 d - 0, Opel Astra 1.6 d - 1, Peugeot 308 SW BlueHDi 180 - 30, Volvo XC60 D5 AWD - 56 и VW Golf 1.6 TDI SCR – 14.

Opel се връща в Русия и Украйна. Официално!

Френската група PSA заяви, че е готова да върне марката си Opel на пазарите в Руската федерация и Украйна. Решението за официалното възобновяване на продажбите е част от стратегията на групата PSA, с име РАСЕ!, насочена към разширяване присъствието на бившата немска марка в Европа и останалите важни автомобилни пазари в света. Моделите Opel Astra и Insignia от сегашните им поколения, обаче няма да се предлагат в Русия заради ембарго, наложено от General Motors.

Планът за развитие PACE! предвижда сериозно намаляване на броя на платформите и гамата двигатели за всичките марки на концерна PSA, както и експанзия на пазари, където не са представени. Концернът ще заложи на марката Peugeot за северноамериканския пазар и на марката Citroen за пазара в Индия. Според плана към 2020-а година трябва да тръгнат продажбите на Opel в 20 нови страни, броят на платформите му да се съкрати от девет на две, а броят на фамилиите силови агрегати да остане четири, вместо сегашните десет.  

Първите модели на Opel, които ще се предложат в Русия след завръщането на марката ще са новият ван Zafira Life и ванът Vivaro, които са развити върху платформите за ванове на Peugeot и Citroen. Сегашните модели на Astra, Corsa, Mokka и Insignia на руския пазар няма да се предлагат, заради забраната за продажбата им в Русия, фиксирана в договора за продажба на Opel на PSA от General Motors.

Моделът Opel Corsa вече има ново поколение, развито върху модулната платформа CMP, разработена от френската група PSA Peugeot Citroen. Предсериен вариант на модела ще видим след броени дни на автосалона в Женева. Моделът вече няма да има проблем за продажба в Русия, както и кросовърите Opel Crossland X и Grandland X.

Стойнев предлага 5 години предпенсионен отпуск за миньорите

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 102

БСП ще защитава на българските производители

автор:Дума

visibility 359

/ брой: 102

Храните поевтиняват четвърти пореден месец

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 102

Обещават още 17 км от " Хемус тази година

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 102

Българка става президентка на Мексико?

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 102

Нетаняху се съгласи на примирие

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 102

Наиб Букеле се закле за втори мандат

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 102

Накратко

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 102

Различният празник

автор:Александър Симов

visibility 391

/ брой: 102

Царят в Брюксел е гол

visibility 359

/ брой: 102

Забележително невежество

visibility 351

/ брой: 102

Възкресяването на фашизма

автор:Александър Симов

visibility 369

/ брой: 102

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ