10% ръст на интернет магазините
За година онлайн търговията е нараснала с 27%, най-много пазаруваме дрехи, дребна техника и козметика
/ брой: 192
Създаването на нови онлайн магазини в България през последните шест месеца, от февруари до юли включително, е нараснало с близо 10%. Това съобщи най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ, позовавайки се на данните за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти.
Ръстът при стартирането на нови онлайн магазини у нас е добра новина, защото показва предприемчивостта на сънародниците ни за създаване на реално работещи бизнес проекти и модели. Самото изграждане на онлайн магазин вече е много лесно, а SaaS платформите като Shopiko свалят много летвата по отношение на цената и техническите познания, необходими за старт на онлайн бизнес, казва Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ. Тези платформи за онлайн магазини отбелязват и над 25% увеличение, добавя той.
По думите му, истинското предизвикателство пред повечето интернет търговци е в успешното маркетиране на магазина и бързо обслужване, както и логистиката.
По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27%, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби. Според браншовици средногодишно онлайн търговията у нас расте с 20%. През юни тази година НСИ отчете 17,1% ръст спрямо юни 2014 г. на търговията на дребно у нас чрез поръчки по пощата, телефона или интернет.
Делът на интернет икономиката от БВП на страните от ЕС през отминалата година пък е достигнал 2,45%, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25% в сравнение с 2014 г.
Любопитно е също, че наличието на онлайн магазин в комбинация с физически такъв подпомага и офлайн продажбите, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват офлайн.
Предимствата на онлайн пазаруването са голямото разнообразие и промоционалните цени. Според Игнат Арсенов от Европейски потребителски център най-предпочитаните стоки от потребителите са дрехи, обувки, козметика, а напоследък и техника.
Статистика сочи, че 70% от жалбите от потребители, закупили продукти, са от онлайн пазаруване. Контролът върху сайтовете за онлайн търговия у нас е силен и КЗП проверява всеки сигнал, уверяват оттам.
За какво трябва да внимаваме, когато пазаруваме по интернет? На първо място трябва да четем внимателно, съветват експерти. Трябва да се потърси офертата в няколко сайта, защото много често може да бъде намерена по-добра цена. Също трябва да се четат условията, защото офертата най-вече при екскурзиите не покрива всички разходи.
При дрехите трябва да се гледа за размер, а при козметиката - за производител и големина на флаконите - често снимката заблуждава.