10 хиляди се оплакват годишно от мобилните оператори
/ брой: 218
Сигналите в Комисията за защита на потребителите във връзка с действията на мобилните оператори у нас са около 10 хиляди всяка година, съобщи вчера пред бтв председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Според него един от големите успехи е, че с МТел и "Виваком" е постигнато споразумение при предсрочно прекратяване на договора да се плащат максимум 3 месечни вноски като санкция, независимо от срока до изтичането му. Все още обаче текат преговорите по темата с "Теленор".
Маргаритов посочи, че има сигнали за подвеждане при сключване на договор, като това се случва и поради грешки на работещите в търговските обекти. Той поясни, че при оспорване на сметка абонатът не е длъжен да я плати, докато тече проверката. Голям процент от сигналите в КЗП - около 40%, са свързани с рекламации на дефектни устройства, като най-често става въпрос за неуважаване на гаранцията. Председателят на комисията коментира, че е много важно потребителят да види какво се вписва в книгата за рекламации и е възможно да поиска устройството да бъде отворено пред него, за да няма съмнения, че се случва нещо зад гърба му. През първите 6 месеца от двугодишна законова гаранция тежестта за доказване е на търговеца, а не на потребителя, подчерта Маргаритов.