НАП звъни на длъжници по телефона
/ брой: 251
Данъчните са изостанали с плана за събиране на приходите от осигуровки. Но това не означава, че Националната агенция за приходите се е отказала да събере дължимото. Информационният център на НАП вече седмица безпокои длъжниците по телефона.
"Повечето от тях предпочитат да забравят, че имат някакво задължение, а ние им го напомняме", посочи Галина Иванова, главен експерт в НАП.
Най-куриозният случай от новата кампания е 92-годишен длъжник от Разград. Пенсионерът се учудил, че има неплатени осигуровки и помолил да го упътят до данъчното в неговия град. Служителките правят по 5000 такива обаждания на месец.
Обажданията по телефона се оказват най-ефективни за събиране на малки дългове от физически лица. За да не получат запор на заплата или банкова сметка, заради 20 или 50 лв., 80% от длъжниците си плащат в дадения им срок. Следващи в списъка на данъчните са хората, които са декларирали доходи, но не са си внесли данъците.