Информират пътниците за правата им на летище София
/ брой: 249
При закъснение на полет над два часа пътникът има право да търси от авиокомпанията храна и напитки, а ако чакането ще продължи повече от една нощ, то трябва да бъде осигурен и хотел за нощуване. Това обясни директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов. Експерти на центъра са информирали пътниците на летище София за правата им, предаде БНР.
Пътникът има право и на две телефонни обаждания, за да уведоми близките си, че ще закъснее. Ако закъснението на полета е над 5 часа, всеки може да се откаже да пътува. Това е избор на пътниците, не на авиокомпанията. Ако закъснението е причинено по вина на авиокомпанията и е продължило повече от три часа, ние имаме право на допълнително парично обезщетение в рамките от 250 до 600 евро.
По отношение на онлайн пазаруването Арсенов заяви, че онлайн пазаруването е все по-предпочитан начин от потребителите, включително и да се пазаруват подаръци за Коледа и Нова година. Това, което потребителите трябва да знаят, е, че срокът за доставка на подаръците е 30-дневен. И затова, ако искаме нещо да пристигне по-бързо, трябва да се договорим с търговеца това да стане по-бързо. Да знаем, че имаме възможност да я върнем, да ни бъдат върнати парите и да купим заместващ подарък. Ако все пак стоката не пристигне, да се откажем от покупката и да искаме парите си обратно. Ако не харесаме обаче от това, което сме избрали, може да се наложи да платим парите за връщане на стоката.