28 Април 2024неделя00:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Жертви на корупцията

/ брой: 232

visibility 34

Васил Василев

Каква е вероятността да умрете при катастрофа? Според Евростат един на 10 000 българи загива всяка година по тази причина. При 70 г. живот излиза, че всеки 150-и българин ще завърши под колелата. Ако на един убит се падат трима ранени, осакатен ще бъде всеки 50-и българин. Или 2,7% от нас ще пострадат тежко или фатално при автомобилна катастрофа. Слабо е да се каже ужасяващо. Освен по мизерия, нещастие, корупция, смъртност и ниска раждаемост, България е на първо място в Европа и по жертви на пътя. 99 загинали на милион! Два пъти повече от средното за ЕС.
Кой е виновен?
На първо място корупцията. Т.е. властта. Да видим защо?
1. Купуването на книжки е публична тайна. Бивш инспектор от ДАИ бе казал, че парите от търговията с книжки се стичат като ручейчета към министъра на транспорта. Когато неграмотен или недоучен шофьор хване волана, вероятността да катастрофира, нарани и убие е по-голяма от шанса да оцелее.
2. Корупцията сред катаджиите е друга причина. Щом 20 или 50 лв. подкуп отменят наказанието, няма защо да се боиш да караш надрусан, пиян или като бесен, да минаваш на червено или да изпреварваш забранено. В страни, в които опитът за подкуп на полицая завършва с белезници, има два пъти по-малко убити при катастрофи.
3. Състоянието на пътищата. И в този случай причината е основно корупцията. Ако значителна част от парите за пътно строителство не се крадяха, щеше да има повече магистрали и ремонтирани пътища и значително по-малко жертви. Ако при обществените поръчки властите крадат една трета от парите, значи те са пряко виновни за една трета от убитите и ранените поради състоянието на пътната мрежа.
Всякакви призиви да се обуздаят джигитите, да се спре войната по пътищата, всякакви неделни съвещания, показни хайки и театрални жестове и апели ще останат без ефект, докато не престане да се краде.

Фейсбук

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ