Роботи превземат летище в Корея
Част от машините са оборудвани с платформа за разпознаване на глас и разбират четири езика
/ брой: 154
Редица роботизирани летищни пътеводители, както и роботи за почистване на зали са пуснати в експлоатация на международното летище Инчон в Южна Корея. Страната се готви за най-голямото спортно събитие в историята си (ХХIII зимни олимпийски игри в Пьонгчан от 9 до 25 февруари 2018), затова се фокусира върху подобряване на условията на възлови сгради.
Едните роботи ще обикалят летището, предоставяйки информация и помощ на посетителите. А други ще са винаги на правилното място, за да поддържат всичко безупречно чисто.
Оборудван с платформа за разпознаване на глас от LG, роботът за услуги разбира четири най-популярни езика - корейски, английски, китайски и японски, на които се говори на терминалите. Освен това машината се свързва директно с централния сървър на летището, за да предостави информация не само относно полетите, а и за местоположението на ресторанти, магазини и други обекти. С бързо сканиране на билета роботът за обслужване може да придружава закъснели или изгубили се пътници до точното място на заминаване.
Роботът за почистване пък използва мощните функции за почистване на LG HOM-BOT, автоматичната навигация и възможностите за избягване на обекти, прилагайки всичко това по перфектен начин на обществени места. Този робот открива областите, които изискват често почистване, съхранява ги в базата данни и изчислява най-ефективните маршрути, за да стигне до тях.
Въпреки че машините официално влязоха в употреба от 21 юли, тяхното присъствие е познато на честите пътници от февруари т.г., когато започнаха бета тестове на летището Инчон. Пробният период през изминалите пет месеца даде възможност на инженерите по перфектен начин да настроят роботите, подобрявайки ефективността им въз основа на резултатите в разнообразни ситуации и получените данни, събрани по време на бета теста.
С изпращането на тези устройства на едно от най-големите и натоварени летища в света, LG предоставя своите услуги директно на около 57 млн. пътници, преминаващи през летището всяка година. Така компанията демонстрира инициативата си да развива и разширява търговския си бизнес с роботи като бъдещ двигател за растеж и развитие на бранда в тази област. В момента той е разделен на два сектора: прахосмукачка за домашна употреба и услуги в обществени зони като летища, хотели и банки за комерсиални цели.