Инж. Илия Запрянов:
АМ "Марица" се строеше некачествено
/ брой: 82
При строителството на магистрала "Марица" се плащаше за несвършена работа и се строеше некачествено. Това обяви в телевизионно интервю инж. Илия Запрянов, бивш зам.-ръководител на надзора на лот 1 от магистралата. Припомняме, че прокуратурата започна проверка на изграждането на лот 1 от АМ "Марица" по сигнал на Европейската служба за борба с измамите ОЛАФ. Според прокуратурата незнайно как по проекта се включва и фирма "Пътища Пловдив". Тя взима 51 милиона за укрепване на почвата на 4-километрова отсечка.
Запрянов обясни, че става въпрос за това, че до 2012 г. на "Пътища Пловдив" е плащано "на зелено" за несвършена работа. След това е станало ясно, че работата, за която вече са платени около 23 млн. лв., няма да бъде свършена и се намира оправдание да бъдат отпуснати още толкова. Запрянов нарече стабилизацията на пътя "измишльотина" за пред публиката. Където се появи Лазар Лазаров (бившият шеф на АПИ б.р), се появяват укрепвания, коментира Запрянов. Запрянов е внесъл два сигнала за нарушения до бившия министър на регионалното развитие Лиляна Павлова, но адекватна реакция не е последвала. Той е категоричен, че магистралата се е строила некачествено - върху глина, и затова пропада и ще пропада.
Хората, наблюдавали строителството на "Марица", наричат пътя от магистралата до село Златна ливада "Пътят на любовта". Запрянов е категоричен, че отбивката до селото не е била предвидена по план и не е бил предвиден бюджет за нея. Кметицата на селото, описана от инженера като "знойна хубавица", се примолила на Лазаров и така бил изграден път до селото за 2-3 млн. лв. Запрянов е убеден, че между кметицата и шефа на АПИ е имало "любовна тръпка".