01 Май 2024сряда04:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бунището на Европа

/ брой: 65

автор:Мая Йовановска

visibility 972

През последните дни от Западна Европа, и най-вече от онези държави, дето са на първата европейска скорост, пристигат информации за нови екотакси, най-вече за автомобилите, които изхвърлят повече замърсители във въздуха. Нарушителите ще плащат или глоби, или по-високи такси. Във Франция вече имало глоба от 135 евро, в Германия ще въвеждат 10-дневни пропуски по 5 евро за "чистите" автомобили и по 15 евро за "мръсните". В Австрия вече имало такса по 8,90 евро за 10 дни.
Едни от най-големите европейски пари, включително у нас, се дават под етикета "екология". Не е тайна, че екологията е бизнес. Изключително скъп при това. Въвежданите нови изисквания за замърсяванията от колите са с обяснението, че се "разширяват зони с ниски стойности на вредните емисии". Но няма съмнение, че това си е вид мярка и за стимулиране на покупката на нови автомобили. Те могат да си го позволят. Но как ще се отрази това на посещаващите тези държави граждани от страни в ЕС като нашата. Почти половината от колите у нас са над 20-годишни. Значи нашего брата ще плаща по-високата нова такса!
    Връщам се към европарите. У нас част от тях бяха дадени за покупката на скъпи електробуси - с тях се изфука Данчето Фандъкова, и електрически коли за държавната администрация - с което пък се хвали бившата екоминистърка Евелина Василева. На фона на изключително стария автопарк ползите от тези скъпи покупки са пренебрежимо малки. Същевременно в страната продължават да пристигат всекидневно трошките от Европа. Превърнахме се в автомобилното бунище на ЕС заради ниските си покупателни възможности, но и заради недалновидната родна политика. Така богатите в Европа се отърваха от боклуците си и от нуждата да дават пари за унищожаването им. На държавата България рециклирането на стар автомобил излиза по 1150 лв. А сега ще им плащаме и по-високи такси за преминаване през територията им. Хем сме бунище, хем ще си плащаме за това.



 

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ