01 Май 2024сряда12:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бунището на Европа

/ брой: 65

автор:Мая Йовановска

visibility 974

През последните дни от Западна Европа, и най-вече от онези държави, дето са на първата европейска скорост, пристигат информации за нови екотакси, най-вече за автомобилите, които изхвърлят повече замърсители във въздуха. Нарушителите ще плащат или глоби, или по-високи такси. Във Франция вече имало глоба от 135 евро, в Германия ще въвеждат 10-дневни пропуски по 5 евро за "чистите" автомобили и по 15 евро за "мръсните". В Австрия вече имало такса по 8,90 евро за 10 дни.
Едни от най-големите европейски пари, включително у нас, се дават под етикета "екология". Не е тайна, че екологията е бизнес. Изключително скъп при това. Въвежданите нови изисквания за замърсяванията от колите са с обяснението, че се "разширяват зони с ниски стойности на вредните емисии". Но няма съмнение, че това си е вид мярка и за стимулиране на покупката на нови автомобили. Те могат да си го позволят. Но как ще се отрази това на посещаващите тези държави граждани от страни в ЕС като нашата. Почти половината от колите у нас са над 20-годишни. Значи нашего брата ще плаща по-високата нова такса!
    Връщам се към европарите. У нас част от тях бяха дадени за покупката на скъпи електробуси - с тях се изфука Данчето Фандъкова, и електрически коли за държавната администрация - с което пък се хвали бившата екоминистърка Евелина Василева. На фона на изключително стария автопарк ползите от тези скъпи покупки са пренебрежимо малки. Същевременно в страната продължават да пристигат всекидневно трошките от Европа. Превърнахме се в автомобилното бунище на ЕС заради ниските си покупателни възможности, но и заради недалновидната родна политика. Така богатите в Европа се отърваха от боклуците си и от нуждата да дават пари за унищожаването им. На държавата България рециклирането на стар автомобил излиза по 1150 лв. А сега ще им плащаме и по-високи такси за преминаване през територията им. Хем сме бунище, хем ще си плащаме за това.



 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 147

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 154

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 105

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 135

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 121

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 133

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ