БДЖ осигурили още 10 локомотива след уволнението на бившия шеф на дружеството
/ брой: 33
Новото ръководство на БДЖ е успяло да осигури допълнително 10 локомотива за пътнически превози чрез по-добра организация. Това обяви вчера служебният транспортен министър Христо Алексиев пред журналисти в Министерския съвет. Припомняме, че преди дни бе уволнен шефът на "Холдинг БДЖ", след като министърът заяви, че държавното дружество не е осигурило достатъчно локомотиви за нормалната работа на пътническите превози. Също така той изтъкна, че миналата година за транспортиране на пътници с автобуси са били платени 1.3 млн. лева от БДЖ. Христо Алексиев коментира, че локомотивите са били налични, но не са били добре организирани като график. Транспортният министър заяви, че някои мерки в железницата не търпят отлагане и следващата седмица ще представи план за тях. По отношение на това дали ще има още рокади, министърът коментира, че който не си е свършил работата, ще бъде освободен. Той отново увери, че не става въпрос за реваншизъм.
Вчера правителството даде съгласие "Холдинг БДЖ" ЕАД да продаде чрез търг с тайно наддаване собствен имот в Карлово. Теренът е с площ 988 кв. м и не е необходим за дейността на дружеството. Това съобщиха от правителствената информационна служба. С продажбата на имота ще бъде осигурен финансов ресурс в "Холдинг БДЖ" и ще отпаднат разходи по поддръжката му.
Съветът на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД освободи от длъжност управителите на "БДЖ - Пътнически превози" ЕOOД Димитър Костадинов и "БДЖ - Товарни превози" ЕООД Любомир Илиев. На тяхно място за управители в дружествата са назначени Христо Иванов и Александър Александров, съобщиха от БДЖ. Христо Иванов е магистър по финанси във Великотърновския университет "Св.св. Кирил и Методий". Преди това е завършил специалност експлоатация на железопътния транспорт в Техническия университет. Опитът му включва превоз на опасни товари, пътнически превози и организация на превоза при прекъснато влаково движение. Александър Александров е магистър по "Технология и управление на транспорта" във ВВТУ "Тодор Каблешков" и с още една магистърска степен по "Икономика на транспортната фирма". Работил е като инструктор в Превозна служба в БДЖ.