22 Октомври 2019вторник08:49 ч.

Забраняват вноса на стари дизели и у нас

Ограниченията може да влязат в сила през 2021 г.

/ брой: 121

автор:Дума

visibility 1350

От началото на 2021 г. да бъде забранен вносът на стари дизелови автомобили у нас. Това предвижда Национална програма за контрол над замърсяванията на въздуха, публикувана от Министерството на екологията за обществено обсъждане. Първоначално ще бъде забранен вносът на коли с дизелови двигатели стандарт Евро 3 или по-стари от тях. Възможен е и друг вариант - да се допуска вносът само на коли от Евро 4 нагоре. Забраната ще влезе след евентуално решение в тази посока на Европейската комисия, защото тя може да се тълкува и като ограничаване на свободното движение на хора и стоки. 

Ако тази възможност отпадне, вероятно ще се стигне до промяната на Закона за чистотата на атмосферния въздух, която ще регламентира създаването на зони в центровете на градовете, където няма да се допускат силно замърсяващи автомобили. Според програмата подобни зони  ще бъдат обособени още до края на годината в София и Пловдив. 

Големите градове в Европа, които възнамеряват да забранят навлизането в центъра на дизелови автомобили или вече са го направили, стават все повече. В Германия например ще се въведе син стикер за автомобилите със слабо замърсяване - най-често от стандарта ЕВРО 6 и по-новите от него, и само те ще бъдат допускани в определени дни и определени зони в градовете.Това става възможно, след като миналата година Федералният съд разпореди, че в градовете с наднормено замърсяване на въздуха градските управи имат право да въвеждат такива ограничения. Най-вероятно първите ще са Дюселдорф и Щутгарт, но другите градове с наднормени нива на азотни окиси във въздуха са Мюнхен, Кьолн, Берлин, Дортмунд, Есен, Франкфурт, Хамбург, Майнц, Майнхайм и Нюрнберг. Рим вече взе решение и от началото на 2024 г. центърът му ще е зона, забранена за движение на всякакви дизелови коли. Париж определи същата година за тотална забрана за движение на всякакви дизелови леки автомобили в града.

От догодина дизеловите коли няма да могат да се движат също в определени части на Лондон и Мадрид. През октомври 2017 г. в Лондон бе въведена дневна такса за шофиране на автомобил в определена зона от центъра и от догодина пълната забрана за движение на дизелови коли важи за същата зона. 

Друга мярка, която да намали замърсяването на въздуха от транспортните средства, предвижда постепенно намаляване на дизеловите автобуси от автопарка на предприятията за градски транспорт в цялата страна. Това ще става постепенно, като са посочени две дати: през 2030 г. дизеловите автобуси да са под 50% от всички превозни средства в градския транспорт, а през 2050 г. да няма нито един.

Николай Радев: Ще работим с неправителствения сектор

автор:Дума

visibility 153

Младен Тимчев:Спортът има бъдеще в община Сандански

автор:Дума

visibility 123

Ива Вълчева: Няма да обещавам, а ще действам

автор:Дума

visibility 122

Борисов сравни "Турски поток" с политическа магистрала

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 202

Експерт: Инфлацията е по-висока от тази, която отчита НСИ

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 202

БДЖ пусна поръчка за 40 нови вагона за над 76 млн. лв.

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 202

300 кг колбаси с опасна бактерия са изтеглени от пазара

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 202

Нетаняху върна мандата за съставяне на правителство

автор:Дума

visibility 133

Британският парламент отказа да разгледа сделката за Брекзит

автор:Дума

visibility 159

В САЩ съдят фармацевти

автор:Дума

visibility 432

/ брой: 202

Македонците ще гласуват на 12 април

автор:Дума

visibility 115

/ брой: 202

Топ 5 на провалите на Фандъкова

автор:Деси Велева

visibility 278

/ брой: 202

Владимир Москов: Вратата ми винаги е отворена за хората

visibility 107

/ брой: 202

Датата

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 202

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ