Взимат проби от алкохола в заведения по морето
/ брой: 145
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започна акция по Южното Черноморие, съобщиха от комисията. Екипи проверяват заведения за хранене и развлечения с удължено работно време и с нощен режим на работа, както и хотели с три и четири звезди за съответствие на предлаганите услуги с притежаваната категория. Лично председателят на комисията Дамян Лазаров участва и наблюдава работата, се казва в съобщението.
Проверяват се удостоверенията за категоризация и дали те са поставени на видно място, спазването на изискванията към персонала и помещенията, както и за съдържанието на менютата, представят ли се сметките след всяка поръчка и издават ли се касови бележки на клиентите. От заведенията с нощен режим на работа са взети проби за анализ на предлагания алкохол.
В някои заведения инспекторите са констатирали, че менютата се предлагат само на английски език. Друго нарушение е, че светлинните табели на бистро са го рекламирали като бирария, с което са въвеждали в заблуда потребителите и са формирали погрешно очакване у потенциалните му клиенти. Подслон пък бил категоризиран като семеен хотел, който се рекламира като хотел с три звезди. Четиризвезден хотел в Несебър не е предлагал фризьорски услуги, което е задължително изискване към висококатегорийните хотели. В друг хотел пък в стаите е липсвал ценоразписът за предлаганите допълнителни услуги.
Проверките продължават по цялото Черноморие.