29 Март 2024петък17:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Два фолксвагена различни като минуса и плюса

VW XL1 - две бирени бутилки нафта за сто километра път!

/ брой: 26

автор:Дума

visibility 1371


Детройтският автосалон завърши неотдавна, а до началото на европейската автомобилна "Мека" - автосалона в Женева, има повече от месец. Какво да прави най-големият автопроизводител на Стария континент, изгарящ от нетърпение да покаже най-новите си неща и да подкара, макар и по пътя на пиара и рекламата, най-новите си разработки? Правилно - да ги откара в Катар, където от 26-и до 29-и януари премина автосалонът на шейховете. Постъпката на "вълците" от Волфсбург определено е интересна - да закараш в царството на петрола концепта XL1, който е направо убиец на шейхските петродолари, меко казано, не е съвсем понятно и може би затова с другия концепт VW Race Touareg 3 Qatar се гъделичка шейхското самочуствие, подскочило до небесата с победата в супермаратона Дакар.


Volkswagen представи на автосалона в Катар икономичния си дизел-електроконцепт XL1, разходващ по-малко от две бирени бутилки нафта на 100 км път. Става дума за третото и последно засега поколение на т.нар. литров автомобил", лансиран от един от собствениците и управители на немския автогигант Фердинанд Пиех. Двата предшественика бяха показани само във Франкфурт - през 2002 и 2009 година. Новият концепт - XL1 е двуместно купе, разходващо на 100 км път само 0,9 литра дизелово гориво. Предишният концепт -  Volkswagen L1, имаше разход от 1,38 литра на сто километра пробег.
Хибридът XL1 има двуцилиндров дизел с ходов обем 0,8 литра и мощност от 48 к.с., както и електромотор с мощност 27 "кончета", така че леката машина разполага с нелошата обща мощност от 75 к.с.
В същото време при съвсем немалките габарити на концепта - дължина 3888 мм, ширина 1665 и височина 1156 (предишният беше със съответно 3813, 1200 и 1143 мм), той тежи едва 795 килограма. По габаритите си концептът е почти аналогичен на хечбека Volkswagen Polo, само че е по-нисък - 1184 милиметра, срещу 1462 мм за Polo. И друга интересна подробност - въпреки че е по-тежък от предишния модел Volkswagen L1 - 795 кг против 380, колата е по-икономична. В общата маса купето има дял от 230 кг, силовият агрегат 227, ходовата част 153, оборудването 80 кг, включително и двете седалки, и електрооборудването 105 кг. В конструкцията и материалите за направата на автомобила е използван опитът от пистови състезания, корпусът е направен по патентована технология от пластмаса, армирана с въглеродно влакно, спирачните дискове са керамични, амортисьорите са алуминиеви.
Волфсбургци са разположили вече наложилата се тяхна седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя между дизела и електромотора.
Колата предлага две места, както и предшествениците си, но за разлика от тяхното разположение "тандем" - седалките една зад друга, тук те са поставени почти на един ред, като пътническата е леко дръпната назад, почти както при нормалните коли. Работата върху външната форма на колата е помогнала да се подобри коефициентът на обтекаемост Сd - 0,186 срещу стария от 0,195. За сравнение - аеродинамичният коефициент на Polo е 0,32!
Според представителите на Volkswagen концептът може да се движи и само на ток, при което максималната скорост е 35 км/ч. Когато работят двата двигателя, динамичността на колата не е за подценяване - ускоряването от място до 100 км/ч става за 11,9 секунди, а максималната скорост достига 160 км/ч.
Има доста висока вероятност колата да влезе в макар и дребно, но серийно производство и да стигне до пазара за ценители още през 2013 г. Тогава ще се разбере дали има смисъл да се купува подобен автомобил - засега от Volkswagen благоразумно не споменават нищо за цената.

 

VW Race Touareg 3 Qatar - носен от вълната на победата в Дакар    

 

  След победата си в тазгодишното издание на супер-рали-маратона Дакар, Насър Ал-Атия стана герой не само на Катар, но и на всички арабски страни от Залива. След това името на модела Volkswagen Touareg непрекъснато ще се асоциира сред шейховете с високи спортни постижения. Това лежи в основата на решението на пресметливите немци да подготвят вариант за нормална употреба на пътищата на състезателния Race Touareg 3 и да го кръстят Volkswagen Race Touareg 3 Qatar Concept.
Външно тази "гражданска" модификация практически не се различава от състезателния вариант, разгромил съперниците си в Южна Америка в началото на месеца. Специалистите на марката само са адаптирали купето за използване по обществени пътища и са монтирали 18-цолови ляти джанти BBS вместо 16-цоловите на бегачката. Вътре местата са две, моторът е познат - петцилиндровият дизел 2,5 л с двустепенно турбопълнене, развиващ максимална мощност от 310 к.с. Той ускорява внушителната машина от място до 100 км/ч за малко под шест секунди.
Естествено, салонът вече не е толкова спартански - оборудван е с кожена и алкантара тапицерия, монтирана е мултимедийна система. Но вътре са запазени предпазните стоманени тръбни ролбари на бегачката, както и състезателните седалки Recaro. Дизайнерите са създали интериор, наречен от тях УStealth lookФ (като на Стелт), напомняйки за самолета със същото име. В чест на победите в Дакар те са отбелязани в анодизирана алуминиева плочка на централната конзола, веднага след надписа Race Touareg. Той присъства в златен цвят по цялата страница на колана отвън, цвят перфектно комбиниран с външната основна боя Magic Morning (магична сутрин англ.) - бяла с лек златист оттенък.
Засега новият всъдеход Volkswagen Race Touareg 3 Qatar Concept се води само  перспективна разработка, но в най-близко бъдеще концернът от Волфсбург планира дребносерийно производство, насочено към купувачи от по-високите ценови категории, основно от арабския свят, което се подчертава от съвсем неслучайния дебют на колата на автосалона в Катар. Съвсем друг е въпросът дали финалната цена на "серийния" автомобил няма да учуди дори и шейховете?

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ